ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЧИННИК АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ СТУДЕНТІВ УНІВЕРСИТЕТУ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2025.2(97).08

Ключові слова:

пізнавальна спрямованість, студенти, університети, іноземна мова (ІМ), цифрові технології

Анотація

У статті висвітлено роль цифрових технологій у формуванні пізнавальної спрямованості студентів університету в процесі вивчення іноземної мови. Зазначено, що цифрові технології, зокрема освітні платформи (Moodle), мультимедійні ресурси, онлайн-інструменти, відіграють важливу роль у створенні інтерактивного освітнього середовища, спрямованого на підвищення мотивації, активізацію пізнавальної діяльності та розвиток мовленнєвих компетентностей здобувачів вищої освіти. Акцентовано увагу на тому, що цифрові технології сприяють індивідуалізації освітнього процесу, інтенсифікації самостійної роботи та розширенню освітніх можливостей, а також забезпечують більш повний контроль знань. Проаналізовано результати наукових досліджень вітчизняних і зарубіжних авторів, які підтверджують ефективність застосування цифрових технологій у навчанні іноземних мов. Доведено, що цифрові освітні середовища створюють передумови для розвитку соціокультурної компетентності здобувачів вищої освіти, усунення мовного бар’єру, посилення мотивації до самовдосконалення та підвищення якості освіти в умовах глобалізації.

Посилання

Бровко, К.А. (2024). Оказія використання ІКТ у формуванні пізнавальної спрямованості студентів університету під час вивчення ІМ. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. №. 92. С. 136–141. https://doi.org/10.32782/1992-5786.2024.92.22

Бровко, К.А., Дурдас, А.П., Сопова, Д.О., & Андрощук, К.Г. (2022). Розвиток пізнавального інтересу студентів медіазасобами у процесі навчання іноземної мови за професійним спрямуванням: науково-етичний підхід. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5 Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 85. С. 34–39. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.85.07.

Костенко, І.Г. (2013). Використання інтернет-ресурсів на уроках англійської мови. Таврійський вісник освіти. № 1 (41). С. 170–176.

Овчаренко, З.П. (2018). Інформаційні технології, як засіб інтенсифікації вивчення англійської мови. Молодий вчений, № 3(2). С. 578–581.

Супрун, М., & Гордієнко, Ю. (2021). Використання ІКТ у процесі навчання англійської мови при підготовці студентів гуманітарних спеціальностей. Актуальні питання гуманітарних наук. Вип 39. Том 3. С. 233–239.

Alsawaier, R. (2018). The Effect of Gamification on Motivation and Engagement. The International Journal of Information and Learning Technology. № 35(1). Р. 56–79.

Asabere, N.Y., & Enguah, S.E. (2012). Integration of expert systems in mobile learning. International. Journal of Information and Communication Technology Research. № 2. С. 55–61.

Badan, A., & Onishchenko, N. (2021). Multimedia technologies in foreign language learning under pandemic. CEUR Workshop Proceedings. Vol. 2. P. 642–656.

González-Vera, P. (2021). Building bridges between audiovisual translation and English for specific purposes. Iberica. (41). P. 83–102.

Kamal, M., Zubanova, S., Isaeva, A., & Movchun, V. (2021). Distance learning impact on the English language teaching during COVID-19. Educ Inf Technol (Dordr). Vol. 1–13. URL: https://doi.org/10.1007/ s10639-021-10588.

Khushboo, K., & Nafis, M. (2020). Attitude of the International Students Towards Integrating ICT in Foreign Language Learning: A Case Study. Advances in Intelligent Systems and Computing. Vol. 2. P. 685–695.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-25

Номер

Розділ

НОВІТНЯ НАУКА ТА СУЧАСНА ОСВІТА