ПРОЦЕДУРА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПЕРЕВІРКИ СИСТЕМИ ПРОЄКТУВАННЯ ДОРАДНИЦТВА ДІЯЛЬНОСТІ В ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2025.2(97).14

Ключові слова:

реформи та інновації у світовому та європейському освітньому просторах, консалтинг, освітнє дорадництво, педагогічний університет, формування консалтингової діяльності, теоретичні засади, методичні засади, професійний розвиток, якість освіти

Анотація

У статті досліджено систему проєктування дорадництва в педагогічному університеті. Метою було систематизувати знання та оцінити поточний стан системи. Проаналізовано процедуру й результати експериментальної перевірки запропонованої нами системи, включно з її концептуальною моделлю та технологією. Експериментально підтверджено, що ефективність цієї системи забезпечується сприятливими організаційними умовами, прогресивними педагогічними підходами, урахуванням потреб стейкхолдерів та кваліфікаційних вимог, а також формуванням соціально-особистісної компетентності суб’єктів освітньої діяльності. Порівняння результатів за допомогою кутового перетворення Фішера довело вищу ефективність запропонованої системи в порівнянні з контрольними групами. Це свідчить, що підвищення рівня управлінської діяльності суб’єктів освітнього процесу суттєво покращує якість і результативність дорадництва в університеті. Запропонована система має значний потенціал для оптимізації дорадництва та розвитку професійних компетентностей, відкриваючи шлях для подальших досліджень і практичного впровадження.

Посилання

Бусел, В. Т. (2001). Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел. Ірпінь : ВТФ «Перун», 1440 с. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0000989

Гладкова, В. М., & Рябова, З. В. (2025). Акмеологічна служба консалтингового забезпечення професійного саморозвитку сучасного фахівця: адаптивні процеси. Адаптивне управління: теорія і практика : електрон. наук. фах. вид. Серія : Педагогіка. Вип. 20 (39). URL: https://amtp.org.ua/index.php/journal/issue/view/41

Драгунова, В. В. (2024). Експертне оцінювання системи проєктування консалтингової діяльності в закладі вищої освіти в умовах невизначеності. Освіта. Інноватика. Практика. 13(2). https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol13i2-004 URL: https://oip-journal.org/index.php/oip/article/view/491/352

Драгунова, В. В. (2025). Консалтингова діяльність в закладі вищої освіти в умовах невизначеності: теоретико-методичний аспект: монографія. Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 189 с.

Мочерний, С. В. (2000). Економічна енциклопедія: у 3-х т. Гол. редкол. С.В. Мочерний (відп. ред.) та ін. Київ : Академія, Т. 1. 864 с.

Мокряков, А. (2024). Консалтинг як перспективна сфера діяльності в Україні. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: «Юридичні науки». № 1 (41). URL: https://science.lpnu.ua/uk/law/vsi-vypusky/vypusk-11-nomer-1-41-2024/konsaltyng-yak-perspektyvna-sfera-diyalnosti-v-ukrayini

Педагогічний консалтинг : навч. посіб. / Т.А. Борова, З.В. Рябова, Г.Ю. Кравченко, О.О. Почуєва. Луцьк : Терен, 2019. 322 с.

Петренко, Л. М. (2020). Стратегічні орієнтири професійного розвитку науково-педагогічних працівників в умовах відкритої освіти. Вісник післядипломної освіти. Серія: Педагогічні науки. № 13 (42). С. 170–184.

Проєктування консалтингової діяльності в закладі освіти : наук.-метод. рек. / Івано-Франківський нац. тех. ун-тет нафти і газу; авт.-уклад. В. В. Драгунова. Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, 2025. 96 с.

Саух, П. Ю. (2020). Стратегічне бачення нової моделі вищої освіти: рух до створення університетів світового класу: наук. доповідь на методологічному семінарі НАПН України «Шляхи і механізми підвищення конкурентоспроможності університетів України». Вісник Національної академії педагогічних наук України. № 2 (2). DOI: 10.37472/2707-305X-2020-2-2-13-7

Barbashova, I., Drahunova, V., Zabolotna, O., Kubitskyi, S., & Kukharska L. (2025). Ongoing Professional Growth for University Educators Amid Martial Law Conditions. OIDA International Journal of Sustainable Development, Ontario International Development Agency, Canada. № 18 (07), р. 67–80. URL: https://oidaijsd.com/wp-content/uploads/2025/04/18-07-06-17-7-IR-IJSD-25.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-25

Номер

Розділ

ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРОЄКТИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ