ЕФЕКТИВНІСТЬ ВІРТУАЛЬНИХ ЕКСПЕРИМЕНТІВ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ В КОНТЕКСТІ МОРСЬКОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2025.2(97).13Ключові слова:
морська освіта, фізика, лабораторні заняття, віртуальні лабораторії, симуляція, комбінований підхід, цифрові технологіїАнотація
Статтю присвячено актуальній проблемі модернізації методики навчання фізики в морських закладах вищої освіти шляхом упровадження цифрових лабораторій і симуляторів. Дослідження обґрунтовує необхідність застосування комбінованого підходу, що поєднує реальні та віртуальні експерименти для підвищення ефективності навчання майбутніх морських фахівців. Автори аналізують специфічні особливості підготовки морських кадрів, які працюють в умовах підвищеної відповідальності, де розуміння фізичних процесів безпосередньо пов’язане з безпекою мореплавства. У роботі визначено основні переваги комбінованого підходу: підвищення реалістичності та безпеки навчання, формування комплексних професійних компетентностей, забезпечення гнучкості та економічної ефективності, підвищення мотивації курсантів, можливість індивідуалізації навчання. На основі аналізу професійних вимог конвенції STCW і навчальних програм здійснено відбір найбільш актуальних тем для віртуального експериментування: механіка рідин і гідростатика, механіка хвиль, термодинаміка та електромагнетизм. Представлено детальні методичні рекомендації щодо організації лабораторного заняття з теми «Остійність судна» із застосуванням комбінованого підходу.
Посилання
Барильник-Куракова, О.А., & Коробова, І.В. (2020). Міждисциплінарні зв’язки як провідний принцип підготовки фахівців у морській галузі. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, Вип. 13, С. 57–72.
Калініченко, Є.В., Томчаковський, Г.Г., & Оберто Сантана, Л.Е. (2024). Вплив технологій віртуальної реальності на якість та ефективність професійної підготовки судноводіїв. Водний транспорт: зб. наук. пр., № 2 (40), С. 128–142. URL: https://vt.duit.in.ua/index.php/home/article/view/344
Піпченко, О.Д., & Конон, Н.М. (2023). Удосконалення методів морської професійної підготовки шляхом залучення сучасних технологій. Судноводіння (Shipping & Navigation), 35, 128–142. https://doi.org/10.31653/2306-5761.35.2023.128-142
Ala, A., Hamidi, N., Yoniessa, S., Masito, F., & Muis, M. A. (2024). Simulationbased learning in maritime training: enhancing competency and preparedness. METEOR: Maritime Education Training and Operation Research, 17(1). URL: https://ejournal.stipjakarta.ac.id/index.php/meteor/article/view/361/274
Buenaobra, N. A., Dela Cerna Jr., E., Go, C. N., & Ramos III, S. (2018). Impact of virtual reality in maritime education and training: The case of the Maritime Academy of Asia and the Pacific. International Journal on Open and Distance e-Learning. Vol. 4, № 2. p. 1–16. URL:
https://ijodel.upou.edu.ph/index.php/ijodel/article/view/58
Elsayed, A. M., & Ibrahim, H. S. (2024). Examining the effect of full-mission simulation training on the safety and education in the maritime sector. Maritime Research and Technology, 3(2), 142–149. https://doi.org/10.21622/MRT.2024.03.2.983
International Maritime Organization. (2019). STCW Convention and Code: Competency Requirements for Seafarers. URL: https://www.imo.org/en/OurWork/HumanElement/Pages/STCW-Convention.aspx
Miyusov, M. V., Nikolaieva, L. L., & Smolets, V. V. (2022). The effectiveness of immersive learning in maritime education and training. Transactions on Maritime Science, 11(2), 263–274. https://doi.org/10.7225/toms.v11.n02.014
Sellberg, C., Nazari, Z., & Solberg, M. (2024). Virtual Laboratories in STEM Higher Education: A Scoping Review. Nordic Journal of Systematic Reviews in Education, 2, 58–75. https://doi.org/10.23865/njsre.v2.5766
Voloshynov, S. A., Zhuravlev, F. M., Riabukha, I. M., Smolets, V. V., & Popova, H. V. (2021). Application of VR technologies in building future maritime specialists’ professional competences. CEUR Workshop Proceedings. Vol. 2898. С. 68–79. URL: https://ceur-ws.org/Vol-2898/paper03.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.