ОСВІТА В СТРАТЕГІЇ РОЗБУДОВИ ОРГАНІЗОВАНОГО СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • Віктор АНДРУЩЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2020.4(79).01

Ключові слова:

людина, праця, культура, освіта, наука, соціальний досвід, транзитне суспільство, організація, порядок.

Анотація

У статті аналізуються проблеми модернізації освіти в трансформаційному суспільстві, в якому перебуває Україна. Автор моделює контури освіти як відповідь на виклики завдань соціально-політичного життєоблаштування людей цього тривалого стану. Обстоюється ідея організованого суспільства, стратегічним завданням розбудови якого є завдання підготовки (формування) його суб’єкта – розумної, творчої, креативної особистості, здатної взяти на себе відповідальність за радикальні суспільні зміни, обумовлені викликами часу. Основним механізмом підготовки такої особистості є освіта. Освіта долучає людину до фундаментальних знань, культури та соціального досвіду, формує її компетенції, виховує життєорієнтовані, гуманістичні цінності та інтегративний світогляд, а відтак – готує дієздатного суб’єкта перспективних інновацій. Облаштування освіти є стратегічним (і першочерговим) завданням суспільного розвитку. Освіта розглядається автором у тісній взаємодії з економікою і політикою, наукою, культурою і практикою.

Посилання

Андрущенко В. Організоване суспільство. Кн. 1–2. Київ, 2018.

Дубовик А. Де «вихід»? // День. 2018. 3 квітня, вівторок, № 58.

Камю А. Творчество и свобода. М., 1990. С. 175.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

СТОРІНКА ГОЛОВНОГО РЕДАКТОРА