ОСВІТА В СТРАТЕГІЇ РОЗБУДОВИ ОРГАНІЗОВАНОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2020.4(79).01Ключові слова:
людина, праця, культура, освіта, наука, соціальний досвід, транзитне суспільство, організація, порядок.Анотація
У статті аналізуються проблеми модернізації освіти в трансформаційному суспільстві, в якому перебуває Україна. Автор моделює контури освіти як відповідь на виклики завдань соціально-політичного життєоблаштування людей цього тривалого стану. Обстоюється ідея організованого суспільства, стратегічним завданням розбудови якого є завдання підготовки (формування) його суб’єкта – розумної, творчої, креативної особистості, здатної взяти на себе відповідальність за радикальні суспільні зміни, обумовлені викликами часу. Основним механізмом підготовки такої особистості є освіта. Освіта долучає людину до фундаментальних знань, культури та соціального досвіду, формує її компетенції, виховує життєорієнтовані, гуманістичні цінності та інтегративний світогляд, а відтак – готує дієздатного суб’єкта перспективних інновацій. Облаштування освіти є стратегічним (і першочерговим) завданням суспільного розвитку. Освіта розглядається автором у тісній взаємодії з економікою і політикою, наукою, культурою і практикою.
Посилання
Андрущенко В. Організоване суспільство. Кн. 1–2. Київ, 2018.
Дубовик А. Де «вихід»? // День. 2018. 3 квітня, вівторок, № 58.
Камю А. Творчество и свобода. М., 1990. С. 175.