EFFICIENCY OF THE EUROPEAN TEACHER (THE PROBLEM OF IMPLEMENTATION OF THE "PEDAGOGICAL CONSTITUTION OF EUROPE")

Authors

  • Victor ANDRUSHCHENKO

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.202.3(78).01

Keywords:

person, culture, education, science, teacher, European standards, upbringing.

Abstract

The problems and tasks of the project "Pedagogical Constitution of Europe", aimed at training a new teacher for a united Europe of the XXI century, are analyzed. It is noted that it is the teacher who must take responsibility for the spiritual atmosphere and moral qualities of the European community; for this purpose (in accordance with the specified Project) the teacher must have the latest knowledge, practically oriented competencies, integrative worldview and humanistic values; among the main competencies of special importance are: 1) subject-knowledge competence; 2) communicative competence (in particular, a modern teacher must be fluent in several European languages); 3) competence of European self-identity; 4) competence of justice; 5) leadership competence; 6) research and analytical competence; 7) the ability to learn throughout life; 8) empathy — the ability to understand the experiences of a pupil or student and empathize in the process of communication. Such competencies of a modern teacher are a guarantee that he will be able to professionally and consistently form the foundations of European identity in his students. The author emphasizes that pedagogical education should provide a combination of knowledge of subjects and knowledge general, skills and abilities in pedagogy, methodology and didactics, analyzes the philosophy of the educational process of the new European type.

References

Амельченко Н. Аналіз сучасних навчальних програм щодо громадянської освіти та політичної системи України // Лабораторія законодавчих ініціатив. Програма Рада. Фонд Східна Європа. 33 с. URL: https://parlament.org.ua/wp-content/uploads/ 2017/09/Analiz-Amelchenko_red.pdf

Андрущенко В. Європейський педагогічний досвід та національні традиції: гармонізація пріоритетів // Вища освіта України. 2014. № 3. С. 5–11.

Андрущенко В. Конституційний процес у галузі освіти: стратегічне рішення // Вища освіта України. 2013. № 3. С. 5–8.

Андрущенко В. П. Освіта як чинник формування демократичного світогляду студентів // Нова парадигма. Філософія. Політологія. Соціологія: [журнал наук. праць] / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, Творче об-ня "Нова парадигма". Київ: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. Вип. 119. С. 3–12.

Андрущенко В., Табачек І. Формування особистості вчителя в сучасних умовах // Політичний менеджмент. 2005. № 1. С. 58–69.

Бака С. В. Зарубіжний досвід державного регулювання забезпечення ефективності академічної мобільності // Державне будівництво. 2018. № 1. С. 1–12. URL: http://www.kbuapa.kharkov.ua/ e-book/db/2018-1/doc/4/4_4.pdf

Болонський процес у фактах і документах / упоряд.: М. Ф. Степко, Я. Я. Болюбаш та ін. Тернопіль: Вид. «Економічна думка» ТАНГ, 2003. 60 с.

Гамерська І. Європейські стандарти освіти в контексті Болонського процесу (історіогенетичні аспекти проблеми) // Молодь і ринок. 2010. № 9. С. 126–131.

Десятов Т. М. Європейська освітня політика в умовах міжкультурної взаємодії об’єктів освітнього простору // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. III(37), Issue 75. 2015. P. 45–49.

Дубасенюк О. А. Інноваційні освітні технології та методики в системі професійно-педагогічної підготовки // Професійна педагогічна освіта: інноваційні технології та методики: монографія / за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. С.14–47.

Журавський В. С., Згуровський М. З. Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти. Київ: ІВЦ. Вид- во “Політехніка”, 2003. 200 с.

Зайцев В. В. Пути развития отечественного педагогического образования в условиях Болонского процесса // Педагогическое образование и наука. 2005. № 1. С. 39–43.

Звернення Європейського форуму ректорів педагогічних університетів, Інститутів, Вищих педагогічних шкіл Європи до Президентів, Урядів та Парламентаріїв країн європейського простору // Гірська школа Українських Карпат: науково-методичний журнал. 2010–2011. № 6–7. С. 34–38.

Калиновський Ю. Ю. Академічна чесність як чинник правового виховання студентської молоді // Гілея: науковий вісник: зб. наук. праць. Київ, 2012. Вип. 63 (№ 8). С. 477–482.

Калиновський Ю. Ю. Громадянсько-політична компетентність особистості як чинник розвитку правового суспільства в Україні // Сучасне суспільство: зб. наук. праць / Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. Харків, 2014. Вип. 1 (5). С. 50–62.

Клименко Ю. А. Педагогічні умови формування професійно мобільного педагога у європейських вищих навчальних закладах С. 349–355. URL: http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_58_2/72.pdf

Кравченко Т. В. Особливості інженерно- педагогічної освіти з урахуванням вимог європейського освітнього простору // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2012. № 30. С. 50–56.2. Педагогічна конституція Європи. URL: https://svitovid6.webnode.com. ua/news/pedagogichna-konstitutsiya-jevropi/

Матвієнко О. Тенденції розвитку професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи в Україні в контексті інтеграції до світового педагогічного простору // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2015. Вип. 53. С. 381–387.

Нос Л. С. Сучасні підходи до професійної підготовки вчителів початкової школи в країнах Європи // Молодий вчений. 2017. № 7. С. 309–312.

Педагогічна конституція Європи. URL: https://svitovid6.webnode.com.ua/news/pedagogichna- konstitutsiya-jevropi/

Педагогічні технології в підготовці вчителів: навчальний посібник / кол. авторів; за ред. І. Ф. Прокопенка. 3-тє вид., допов. і перероб. Харків: ХНПУ, 2018. 457 с.

Постригач Н. Ретроспективний аналіз розвитку європейського виміру у громадянській освіті вчителів // Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія: Педагогічні науки. 2012. Вип. 1.36. С. 80–83.

Савченко С. В. Трансформація глобального інформаційного суспільства в «суспільство знань» як фактор формування інтелектуального капіталу нації // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2017. Вип. 70. С. 84–93.

Товканець Г. В. Тенденції розвитку європейської вищої освіти на початку XXI століття // На- уковий вісник Мукачівського державного університету. Серія: Педагогіка та психологія. 2015. Вип. 1. С. 28–33.

Kelly A. V. Education and Democracy: Principles and Practices. London: SAGE, 1995. 222 р.

Marco Snoek and Irēna Žogla. Teacher Education in Europe; Main Characteristics and Developments // Becoming a Teacher Educator. Theory and Practice for Teacher Educators. Anja Swennen and Marcel van der Klink. Springer Science+Media B.V. 2009. P. 11–29.

Silver Н. Managing to Innovate in Higher Education // British Journal of Educational Studies. 1999. Vol. 47. P. 145–156.

Teachers’ Professional Development – Europe in international comparison – An analysis of teachers’ professional development based on the OECD’s Teaching and Learning International Survey (TALIS). Luxembourg: Office for Official Publications of the European Union, 2010. 200 p.

Published

2023-05-03

Issue

Section

HEAD EDITOR PAGE