ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДИНАМІКИ ХХІ СТОЛІТТЯ: ВИКЛИК-ВІДПОВІДЬ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.202.3(78).03Ключові слова:
людина, освіта, соціокультурна динаміка, глобальна цивілізація, трансформація освіти.Анотація
Соціокультурна динаміка, характерна для сучасної глобально- інформаційної цивілізації, ставить перед людиною нові виклики. На багато з них неможливо відповісти без потужного особистісно-освітнього базису. Освіта постає як головний елемент підготовки людини в новій соціокультурній та цивілізаційно-інформаційній реальності. Задля виконання цієї функції освіта потребує модернізації як за змістом, так і за основними технологіями.
Посилання
Кочубей Н. В. Нелінійне мислення в освіті // Філософські абриси сучасної освіти: монографія / авт. кол.: Предборська І., Вишинська Г., Гайденко В., Гамрецька Г. та ін.; за заг. ред. І. Предборської. Суми: Університетська книга, 2006. С. 29 – 41.
Сорокин П. А. Социокультурная динамика и эволюционизм // Сорокин П. А. Американская социологическая мысль. М.: Международный университет Бизнеса и Управления, 1996. 554 с.
Веремієнко Т. Соціокультурна динаміка в процесі глобальних трансформацій // Міжнародна економічна політика. 2008. Вип. 1–2. С. 152–166.
Молодиченко В. В. Модернізація цінностей в українському суспільстві засобами освіти: (філософський аналіз). Київ: Знання України, 2010. 383 с.
Видоевич З. Глобализация, хаотизация и конфликты в современном мире // Социс. 2005. № 4. С. 25–32.
Герчанівська П. Е. Моделі розвитку сучасних соціокультурних систем // Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство. 2013. Вип. 1. С. 11–16.
Герасимович Г. Особливості циклічної моделі соціокультурної динаміки // Наукові записки [Національного університету "Острозька академія"]. Серія: Філософія. 2010. Вип. 7. С. 106–115.
Прийма С. М. Моделювання відкритої освіти дорослих як системи соціокультурної динаміки // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2014. № 10. С. 263–276.
Буяшенко В. В. Соціальне піклування і динаміка соціокультурного простору // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2011. Вип. 44. С. 172–179.
Зубкова Є. Динаміка соціокультурних норм і традицій // Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. «Cтан та перспективи розвитку культурологічної науки в Україні»: зб. тез доповідей (ІІ ч.). Миколаїв: ВП «МФ КНУКІМ», 2015. С. 12–15.
Кремень В. Глобалізм і культура // Філософія освіти: хрестоматія: навч. посіб. для студ. ВНЗ. Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2014. C. 433–440.
Стасевська О. А. Духовні цінності і соціокультурна ідентичність: проблема взаємообумовленості // Вісник Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого». Серія: Філософія. 2016. № 4. С. 113–122.
Михальченко М. Філософія освіти і соціокультурна теорія // Філософія освіти. Київ: Майстер-клас, 2005. №1. С. 38–51.