ВПЛИВ ПАНДЕМІЇ НА СОЦІАЛЬНУ ЗГУРТОВАНІСТЬ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ СПІЛЬНОТ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2020.3(78).6Ключові слова:
пандемія, соціальна згуртованість, університетська спільнота.Анотація
У статті розглядається феномен соціальної згуртованості в спільноті Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова під час карантинного етапу пандемії COVID-19. Проблематика дослідження стосується соціального впливу пандемії на освітнє середовище, зокрема, на параметри соціальної згуртованості пізнання університетської спільноти (довіра, зв’язок тощо як когнітивні основи соціальної згуртованості). Основні принципи ефективного розвитку університетських спільнот, засновані на цінностях довіри та соціальної згуртованості, розглянуті в дослідженні на вибірці спільноти НПУ ім. М.П. Драгоманова (НПУ). Одне з головних завдань статті – перевірити будь-які зміни рівня соціальної згуртованості всередині університетської спільноти НПУ в результаті впливу пандемії COVID-19. Розглянуто модель соціальної згуртованості та методи її вимірювання, які теж є адаптацією на рівні університетської спільноти моделі соціальної згуртованості «Радар соціальної згуртованості».
Посилання
Нестерова М., Дєліні М., Заможський А. Соціальна згуртованість університетської спільноти // Вища освіта України. 2019. № 3. С. 42–51.
Dragolov, G., Ignácz, Z., Lorenz, J., Delhey, J., & Boehnke, K. (2013). Social Cohesion Radar Measuring Common Ground: An International Comparison of Social Cohesion Methods Report. URL: http://aei. pitt.edu/74134/1/Social_cohesion_radar.pdf
Nesterova M, & Dielini M., & Zamozhskyi A. Social Cohesion in Education: Cognitive Research in the university community. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE). 2019. Vol. 7. URL: http://www.ijcrsee.com/index.php/ijcrsee/arti-cle/view/488 (SCOPUS)