ЕКОЛОГІЧНА ОСВІТА – ОСНОВА ЕКОБЕЗПЕКИ ТА СТАЛОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.2020.2(77).06Ключові слова:
європейські цінності, екологічна освіта, екологічна культура, екобезпека, соціальний тероризм, сталий розвиток.Анотація
Екологічні проблеми є основною глобальною проблемою сучасності. Європа базується на ідеї демократії та прав людини, тому надає великого значення Кодексу Європейських Базових Цінностей та передачі їх молоді. До завдань ціннісного виховання входить формування європейської свідомості, що містить турботу про екологічну рівновагу Європи та світового простору. Процеси екологізації свідомості, формування нового екологічного світогляду, екологічної культури завжди були характерні для України. Вітчизняна освіта намагається зберегти власні педагогічні надбання, зробити їх зрозумілими для інших народів, поєднати з досягненнями провідних країн світу і європейських зокрема. Поглиблення екологічної та економічної криз спонукає морально-етичне загострення у соціумі. Те, що в Україні названо «демократією », є не громадянським суспільством, а свавіллям владно-фінансової еліти, яка сформувала ідеологію депресивної, повністю залежної від іноземної волі політики. Реалізація цих заходів виснажує внутрішні ресурси і можливості нашого існування. Економічну та екологічну експансію нашої держави можна розцінювати як соціальний тероризм. Дослідники характеризують сучасний стан речей в Україні далеким не тільки від сталого, а й розвитку взагалі.
Посилання
Бугайов О. П., Рудько Г. І., Білявський Г. О., Яцишин А. В. Екологічна безпека людини у Всесвіті: ресурсно-енергоінформаційний аспект: у 2 т. / О. П. Бугайов, Г. І. Рудько, Г. О. Білявський, А. В. Яцишин. Київ; Чернівці: Букрек, 2018. Т. 1. 544 с.; т. 2. 448 с.
Досвід європейських країн у вирішенні питань екологічної безпеки : навч. пос. / О. С. Мельник, І. М. Коренева, Л. П. Загородня, І. Г. Данильченко. Суми: Вид.-вироб. підприємство «Мрія», 2017. 400 с.
Національна безпека України, 1994–1996 рр.: наукова доповідь Національного інституту стратегічних досліджень. Київ: НІСД, 1997. С. 38–68.
Національна екологічна політика України: стратегічні оцінки і рекомендації / [ за ред. Шевчука В. Я.]. Київ, 2007. 55 с.
Національна екологічна політика України: оцінка і стратегія розвитку [«Оцінка національного потенціалу в сфері глобального екологічного управління в Україні»]. Київ: ПРООН/ГЕФ, 2007. 184 с.
Папа Іван Павло ІІ на тему створіння та екології: екологічне вчення церкви. Івано-Франківськ: Екологічний центр Івано-Франківської Єпархії УГКЦ, 2006. 100 с.
Пріоритети національної стратегії збалансованого (стійкого) розвитку України: погляд НУО. Київ: Діа, 2003. 140 с.
Руденко Л. Г. Сталий розвиток: пошуки моделей для України // Проблеми сталого розвитку України: зб. наук. праць. Київ: БМТ, 2001. С. 104.
Саєнко Т. В. Освіта екобезпечного інформаційного суспільства: проблеми і перспективи: монографія. Київ: Освіта України, 2008. 288 с.
Фролов В. Ф., Саєнко Т. В. Екологічна безпека людини у Всесвіті – виклик сучасності // VinSmartEco: зб. матер. І міжн. наук.-практ. конф. (16–18 травня 2019, м. Вінниця). Вінниця: КВНЗ «Він. акад непер. освіти», 2019. С. 272–274.
Фролов В. Ф., Саєнко Т. В. Екологія серед природничих наук у контексті сталого розвитку // Природнича освіта і наука для сталого розвитку України: проблеми і перспективи: зб. наук. матер. ІІІ Всеукр. наук-практ. конф. з міжнар. участю (10– 11 жовтня 2019 р., м. Глухів) / за заг. ред. С. Д. Рудишина, І. М. Кореневої. Суми: Вінниченко М. Д., 2019. С. 38–43.
Saienko T. V. Ecological Rebirth of Personality // Суспільство, довкілля і зміна клімату: матеріали 3-ї Молодіжної наук. конф. (НаУКМА, Київ, 22–23 березня 2019 р.): зб. доп. Київ: Логос, 2019. С. 108–110.