НАДІЇ, ЗАНЕПОКОЄННЯ ТА ВІДПОВІДІ ФІЛОСОФІЇ ОСВІТИ НА ВИКЛИКИ СУЧАСНОГО СВІТУ: ОГЛЯД-ЕСЕ МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ ‘THE HOPES AND ANXIETIES OF HUMANITY AS EXPRESSED IN THE PHILOSOPHY OF EDUCATION OF THE 20TH AND 21ST CENTURIES. BIODOXOGRAPHI

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2023.3(90).02

Ключові слова:

освіта, філософія освіти, суспільні кризи, стратегії розвитку.

Анотація

Огляд представлений ключовими ідеями, що розглядалися учасниками міжнародної наукової конференції «Надії та тривоги людства, виражені у філософії освіти ХХ та ХХІ століття», яка цьогоріч наприкінці вересня була проведена у Сілезькому університеті (м. Катовіце, Польща). Контент подій містив обговорення ключових ідей трансформації освіти задля її здатності стати «авангардом суспільних змін». Зазначено, що сучасними філософами започатковано низку провідних й епохальних дискурсів, які стосуються людської природи та концентруються на психосоціальному та духовному стані людини, розвитку її адаптаційних можливостей у ситуації панування інформаційних технологій, а в умовах воєнного лихоліття, перед обличчям глобальних техногенних криз виправдовують надії з подоланням вищезазначених загроз й відновленням інтеграції людиною внутрішнього сенсу життя, визнання важливості освіти у подоланні кризових ситуацій, соціальних та цивілізаційних бар’єрів, а також вирішення морально-етичних дилем. Освіта має зосередитися на проєктуванні стратегій навчальної діяльності, а не обмежуватися конкретними дидактичними побудовами. Її місія полягає у тому, щоб окреслювати орієнтири освітньої діяльності й коли вичерпають свій евристичний потенціал, переформатувати їх, відшукуючи в умовностях, закономірностях нові прогалини й відповідно нові можливості для подальшого розвитку. Друга частина конференції мала біодоксографічний характер й була присвячена осмисленню інтелектуальному досвіду минулих епох у вивченні досвіду сучасного світу. Учасники міжнародної конференції реконструювала, інтерпретували та переомислювали спадщину знаного польського педагога, філософа, психолога, засновника Педагогічного інституту у місті Катовіце Юзефа Пітера.

Посилання

Ганаба С. О. (2012). Творчий потенціал педагогіки трансгресії. Ноосфера та цивілізація. Вип. 1. С. 99–105.

Mass cultoure, education and the perspective of individuality. Матеріали методологічного семінару (2016). Філософія освіти. № 1(18). С. 47–71.

Nick Horney (2015). Leadership Agility in a VUCA World. URL: http://leadership-agility.net/wpcontent/uploads/2015/01/Leadership-Agility-in-a-VUCA-World-1-12-15.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-13

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ ХХІ СТОЛІТТЯ: ПОШУК ПРІОРИТЕТІВ