ПРАКТИКИ СОЦІАЛЬНОЇ ЗГУРТОВАНОСТІ У ВИЩІЙ ОСВІТІ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.3(82).05Ключові слова:
освіта, соціальна згуртованість, сталий розвиток, університетська спільнота, цінності.Анотація
Стаття демонструє один з етапів дослідження соціальної згуртованості, яке проводиться в НПУ імені М. П. Драгоманова з 2016 року. Продемонстрована важлива роль не тільки соціальної згуртованості, а й наукових досліджень цього феномену як у рамках впровадження національних науково-дослідних проєктів, так і міжнародних проєктів за підтримки програми Європейської Комісії Еразмус+ напряму Жана Монне. Показано зв’язок між розвитком університетської спільноти та євроінтеграційним вектором сталого розвитку вищої освіти України. Окреслено методологію практичних напрямів розвитку соціальної згуртованості для сталого розвитку вищої освіти України. В статті показані практики соціальної згуртованості у вищій освіті, зокрема результати роботи представників університетських спільнот під час проведення літньої школи в рамках імплементації проєкту Жана Монне EVDISD в НПУ імені М. П. Драгоманова.
Посилання
Глобальна економіка ХХІ століття: людський вимір: монографія / Д. Г. Лук’яненко, А. М. Поручник, А. М. Колот [та ін.]; за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. Д. Г. Лук’яненко та д-ра екон. наук, проф. А. М. Поручника. Київ: КНЕУ, 2008. 420 c.
Колот А. М. Соціальна згуртованість як доктрина забезпечення стійкого розвитку суспільства в умовах глобальних викликів. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України, [S. l.], n. 14, p. 76–84, Sep. 2017. URL: http://rarrpsu.wunu.edu.ua/ index.php/rarrpsu/article/view/16.
Nesterova, M., & Dielini, M., & Zamozhskyi, A. (2019) Social Cohesion in Education: Cognitive Research in the university community. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE),7 (2), 19– 27, DOI 10.5937/IJCRSEE1902019N.
Nesterova, M., & Dielini, M., & Shynkaruk, L., & Yatsenko, O. (2020) Trust as a Cognitive Base of Social Cohesion in the University Community. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE)), (8), 15–23, DOI10.5937/IJCRSEE2001015N