ЧАСОПИС «ВИЩА ОСВІТА УКРАЇНИ» ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИ Х ШКІЛ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.2(81).04Ключові слова:
часопис «Вища освіта України», науково-педагогічні школи, вища освіта, педагогічні університети, технічні університети, структура академічного інституту.Анотація
У статті розглянуто історичні аспекти становлення часопису «Вища освіта України» як структурної одиниці в складі Інституту вищої освіти НАПН України. Подано публікації докторантів Інституту та поступове формування науково-педагогічних шкіл провідних докторів наук, наукових співробітників різних відділів, дослідження яких вплинули на розвиток наукових проблем у педагогічних і технічних університетах в Україні і Європі. Зазначено оригінальні рубрики часопису, а саме: Трибуна ректора, Час реформ, Історія педагогіки вищої школи, Слово молодому науковцю тощо. Проаналізовано перспективні напрями наукових досліджень у вищій школі, що пов’язані з вирішенням гуманітарних і психолого-педагогічних проблем сучасного суспільства та виконувались у різних відділах інституту. Показано участь членів редакційної колегії у створенні науково-педагогічних шкіл.
Посилання
Козлакова Галина, Невмержицький Олександр. Діяльність Інституту вищої освіти: науково- педагогічний аспект // Освіта. 2003. 5–12 листопада.
Козлакова Г. О., Саєнко Т. В. Науково-педагогічна школа: проблеми формування та її вплив на розвиток вищої освіти в регіонах // Історико-педагогічні студії: науковий часопис / гол. ред. Н. М. Дем’яненко. Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016. Вип. 9–10. С. 66–71.
Дем’яненко Н. М. Третя парадигма (Актуалізація досвіду становлення вищої педагогічної освіти та загальнопедагогічної підготовки вчителя ХІХ –першої чверті ХХ ст. в сучасних умовах) // Вища освіта України. 2001. № 1. С. 42–53.
Онкович Г. В. Медіа-педагогіка. Медіа-освіта. Медіа-дидактика // Вища освіта України. 2007. № 2. С. 63–69.
Ярошенко О. Г. Віхи становлення наукової школи. Вінниця: Видавець ФОП Кушнір Ю.В., 2020. 292 с.
Саєнко Т. В. Екологізація знання і виробництва в умовах інформаційного суспільства // Вища освіта України. 2005. № 4. С. 95–102.
Самойленко Н. Б., Козлакова Г. О. Міжнародна співпраця з підготовки вчителів до використання інформаційно-комунікаційних технологій // Вища освіта України. 2007. № 2. С. 36–41.
Сура Н. А., Козлакова Г. О. Організація комп’ютерного діалогового навчання іноземної мови у технічному університеті // Вища освіта України. 2012. № 3. С.75–82.
Саєнко Т. В. Освіта екобезпечного інформаційного суспільства: проблеми і перспективи: монографія. Київ: Oсвіта України, 2008. 288 с.
Сура Н. А. Професійна іншомовна підготовка майбутніх фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій у технічних університетах: монографія. Луганськ: СНУ імені В. Даля, 2012. 300 с.
Самойленко Н. Б. Міжкультурна компетентність майбутніх фахівців гуманітарного профілю: монографія. Севастополь: Рібест, 2013. 412 с.
Модернізація вищої природничої і технічної освіти в умовах інтернаціоналізації: монографія / Козлакова Г. О., Саєнко Т. В., Самойленко Н. Б. та ін.; за ред. проф. Г. О. Козлакової, проф. М. Ф. Степка. Київ: Вид-во УМО НАПН України, 2015. 152 с. (англ. мовою).