ВДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У СУЧАСНОМУ ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТ
DOI:
https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2023.1(88).08Ключові слова:
технічний університет, іноземна мова, професійна орієнтація, активні методи навчання, інтенсивна методика, динамічна методика, Інтернет-ресурси, Інтернет технології, дистанційна освіта, проєкти.Анотація
Автори статті присвятили її розгляду питань вдосконалення навчання іноземної мови в технічному університеті, можливості застосування активних методик навчання та організації початку 2022-2023 навчального року у надзвичайних умовах. Навчання іноземної мови традиційно вважається пріоритетним в НТУУ «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», ведеться з орієнтацією на майбутню спеціальність і використання новітніх технологій, методів дистанційного навчання, Інтернет-ресурсів тощо. Проаналізовано участь авторів у спеціальних тренінгах, що були організовані за різними методиками, зокрема інтенсивна методика Китайгородської та інші. Проаналізовано основні положення проєкту Британської Ради «Англійська мова для університетів» метою якого було підвищення рівня володіння іноземною мовою професійного спрямування студентів університетів. В межах проєкту викладачі ознайомилися із сучасними методами та формами викладання англійської мови професійного спрямування, інноваційними підходами до оцінювання. Представлено досвід факультету лінгвістики КПІ ім. Ігоря Сікорського щодо використання відомих ІТ-платформ для групових занять на відстані, проведення Web-семінарів, нових засобів контролю знань та інших технологій активного вивчення іноземної мови, зокрема англійської. Обговорюються перспективні погляди щодо стратегії повернення університету до класичної форми навчання по завершенню військового стану. У списку літератури подано надруковані матеріали авторів з даної тематики.
Посилання
Козлакова, Г.О., Пахотіна, П.К. (2008) Інформатика для студентів, які вивчають англійську мову. Київ-Умань. 232 с.
Козлакова, Г.О. (2015). Особливості організації і проведення вебінарів з іншомовної тематики у технічному університеті (методичні поради викладачам). Вища освіта України. № 3. Додаток 1: Інтеграція вищої освіти і науки. С. 93–97.
Ставицька, І.В. (2020). Дистанційний курс «Академічне англомовне письмо для аспірантів» [Е-ресурс] / Н.С. Саєнко, Ю.Е. Лавриш, І.В. Ставицька. К. НТУУ «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського». URL: https://do.ipo. kpi.ua/course/view.php?id=289
Козлакова, Г.О. (2022). Організація науково-освітніх заходів в умовах дистанційних комунікацій. Вища освіта України. №1–2. С.57–62. 5. Козлакова, Г.О., Ставицька, І.В. та ін. (2020). Дистанційна вища технічна освіта в умовах карантину. Вища освіта України. № 2. С. 67–74.
Платформа дистанційного навчання «Сікорський» [Е-ресурс]. – URL: https://www. sikorsky-distance.org/
Український інститут інформаційних технологій в освіті [Е-ресурс]. –URL: http://uiite.kpi.ua
Положення про поточний, календарний та семестровий контроль результатів навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського [Е-ресурс]. – URL: https://kpi. ua/grading
Положення про визнання в КПІ ім. Ігоря Сікорського результатів навчання, набутих у неформальній / інформальній освіті [Е-ресурс]. URL: https://kpi.ua/informal-education
Болайто, Р. (2017). Інтернаціоналізація українських університетів у розрізі англійської мови: Проект «Англійська мова для університетів» Київ: Вид-во «Сталь». 154 с.
Lavrysh, Yu., Lytovchenko, I., Stavytska, I., Korbut, O. (2021). English for Engineering Students: inner parts of machines: [E-resource]: textbook. Kyiv, National Technical University “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”. 196 р. URL: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/41147 12. Ukrainian Educational Research Association [Е-ресурс]. – Режим доступу: https://www.uera.org.ua/en