НАУКОВІ ШКОЛИ У КОНТЕКСТІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • Володимир ЄВТУХ

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.1(80).05

Ключові слова:

академічний інбрідінг, наукова школа, маркери наукової школи, інфраструктура, інтелектуальна інфраструктура, інтелектуальна інфраструктура університету, освітні програми.

Анотація

У статті розглядаються питання про роль наукових шкіл у формуванні й динаміці інтелектуальної інфраструктури університету. Подається визначення понять «наукова школа», «інтелектуальна інфраструктура», «інтелектуальна інфраструктура університету». З’ясовуються чинники та шляхи впливу діяльності наукових шкіл на розвиток інтелектуальної інфраструктури в університеті. Звертається увага на інтенсифікацію дискурсу стосовно теоретичного й практичного значення взаємодії цих двох феноменів. Особлива увага приділяється функціонуванню наукових шкіл в університетському довкіллі, зокрема при формуванні новітніх освітніх програм. Ідеться також про подолання негативних наслідків академічного інбрідінгу завдяки успішній діяльності наукових шкіл. Водночас наголошується на непересічній ролі наукових шкіл у залученні до досліджень зацікавлених із студентського середовища, у наближенні до практичних потреб навчального процесу, у розширенні можливостей університету до співробітництва поза його межами, зокрема міжнародної співпраці, у тому числі у справі формування системи соціально орієнтованого навчання.

Посилання

Віднянський С. В. Гаврилишин Богдан Дмитрович // Україна в міжнародних відносинах. Енциклопедичний словник-довідник. Вип. 5. Біографічна частина: А–М. Київ: Інститут історії України НАН України, 2014. С. 88–89.

Євтух Володимир. Діяльність наукових шкіл у контексті евалюаційних парадигм // Евалюація: наукові, освітні, соціальні проєкти. 2020. Вип. 4. С. 11–28.

Євтух Володимир. Наукові школи у контексті дослідницьких просторів: змагання міфів і реальностей // Галузеві соціології в умовах глобальних змін і суспільних трансформацій: збірник наукових статей. Київ: Каравела, 2017. С. 69–83.

Зербино Дмитрий. Научная школа как феномен. URL: http://www.zn.ua/3000/3100/46209/ № 15(490) 17–23 апреля 2004.

Наукова етносоціологічна школа професора Володимира Євтуха. Київ: ОЛДІ- ПЛЮС, 2019. 114 с. URL: enpuir.npu.edu.ua/ bitstream/123456789/24432/1/Yevtukh.pdf). Звернення 17-02-2021.

Максими успішного мрійника-реаліста Богдана Гаврилишина (09.12.11). URL: http://miok.lviv. ua/?p=905). Звернення 17-02-2021.

Побірченко Н. С. Змістовний аспект поняття «авторська школа» // е-журнал «Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку» / Архів номерів. Вип. № 2 [2008]. URL: www.intellect-invest. org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_ science_arhiv_pn_n2_2008_st_7/). Звернення 17- 02-2021.

Хорунжий Микола. Науково-педагогічні школи як головний критерій оцінки інтелектуального потенціалу та суспільного визнання сучасних уні- верситетів // Вища школа. 2011. № 9. С. 61–71.

Academic discipline. From Wikipedia, the free encyclopedia. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Academic_ discipline). Appeal 17-02-2021

Breton Guy. Innovation in higher education // IAU Horizons. 2015. Vol. 21, no. 1, pp. 26–27.

Cohen, E., Lloyd, S. Disciplinary evolution and the rise of the transdiscipline. Informing Science: the International Journal of an Emerging Transdiscipline. 2014. Vol. 17, pp.189-215. URL: http://www.inform.nu/Articles/ Vol17/ISJv17p189-215 215Cohen0702.pdf)

Exzellenzinitiative. URL: https://de.wikipedia.org/wiki/Exzellenzinitiative

Exzellenzstratigie. URL: https://de.wikipedia.org/wiki/Exzellenzstrategie

Fredman Pam. Social innovation at the University of Gotheburg // IAU Horizons. 2015. Vol. 21, no. 1, pp. 25–26.

Frey Bruno S. Publishing as prostitution? – Choosing between one’s own ideas and academic success // Public Choice. 2003. No. 116, pp. 205–223.

Frischmann Brett M. Intellectual Infrastructure (July 25, 2012). B. Frischmann, Infrastructure: The social value of shared resources, p. 253, Oxford University Press, 2012, Available at SSRN: https://ssrn.com/ abstract=2117477

German Universities Excellence Initiatives. From Wikipedia, the free encyclopedia. URL: https://en.wikipedia. org/wiki/German_Universities_ Excellence_Initiative

Goatham R. Intellectual Infrastructure (the art of successful delegation). URL: http://calleam.com/WTPF/ wp-content/uploads/articles/Intellectual%20Infrastru cture.pdf

Horta Hugo. Deepening our understanding of academic inbreeding effects on research information exchange and scientific output: new insights for academic based research // Higher Education. 2013. Volume 65, no. 4, pp. 487–510.

Horta Hugo, Sato Machi, Yonezawa Akiyoshi. Academic inbreeding: exploreing its characteristics and rationale in Japanese universities using a qualitative perspective // Asia Pacific Education Review. 2011. No. 12, pp. 35–44.

Hugonnier Bernard. For social and corporate excellence // IAU Horizons. 2015. Vol. 21, no. 1, pp. 36–37.

Infrastructure // The Cambridge Academic Content Dictionary. URL: https://dictionary.cambridge.org./ dictionary/english/infrastructure/ Appeal 17-02-2021

Infrastructure noun // The Merriam-Webster Dictionary. URL: https://www. merriam-webster.com/ dictionary/infrastructure. Appeal 17-02-2021

Intellectual Infrastructure // Segen’s Medical Dictionary (2011). URL: https://medical-dictionary. thefreedictionary.com/ Intellectual+Infrastructure. Appeal 17-02-2021

Lee P. The Evolution of intellectual infrastructure // Washington Law Review. 2008. Vol. 83, no. 1, pp. 39– 122. URL: https://digitalcommons. law.uw.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=4596&context=wlr

Rubene Zanda, Svece Artis. Development of critical thinking in education of Latvia: Situation analysis and optimisation strategy // Innovations, technologies and research in education. 2019. URL: https://doi. org/10.22364/atee.2019.itre.28

Schule (Wissenschaft). URL: https://de.wikipedia.org/wiki/Schule_ (Wissenschaft)

Sologoub Ilona, Coupé Tom. Academic inbreeding in Ukraine. URL: https://freepolicybriefs. org/2013/12/09/academic-inbreeding-in-ukraine/ Appeal 17-02-2021

The Wiley Blackwell Encyclopedia of Race, Ethnicity and Nationalism. URL: https://onlinelibrary.wiley.com/ doi/book/10.1002/9781118663202. Appeal 17-02-2021

Tiwari Amit, Varadarajan Udaya. Intellectual infrastructure in the era of information society. URL: https:// www.researchgate. net/publication/328576796_ Infrastructure_Development_in_the_Era_of_Information_ Society

Uhlmann Eric Luis, Ebersole Charles R., Chartier Christopher R., Timothy M., Kidwell Mallory C., Lai Calvin K., McCarthy Randy J., Riegelman Amy, Silberzahn Raphael, Nosek Brian A. Scientific Utopia III: Crowdsourcing Science // Perspectives on Psychological Science. 2019. Volume 14, issue 5, pp. 711–733.

Yudkevich Maria, Altbach Phili, Rumbley Laura E. Academic inbreeding and mobility in higher education. London Borough of Camden: Palgrave Macmillan UK, 2015. XIV, 264 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

НОВІТНЯ НАУКА ТА СУЧАСНА ОСВІТА