ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У КОНТЕКСТІ КОНЦЕПЦІЇ «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА»

Автор(и)

  • Петро СІКОРСЬКИЙ

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.1(80).10

Ключові слова:

учитель, заклад педагогічної вищої освіти, освіта, школа, концепція.

Анотація

Ефективне реформування освіти неможливе без відповідних змін у підготовці педагогічних і науково-педагогічних працівників. За останні півстоліття неодноразово проводилися реформи в освіті. Проте жодного разу не було навіть намагання щось змінити в системі підготовки педагогічних і науково-педагогічних працівників. У концепції «Нова українська школа» поставлено цілу низку вимог до підготовки нового вчителя. Він, з одного боку, мав би добре володіти навчальним матеріалом зі свого предмета і пов’язаних з ним, методикою його викладання, новими технологіями навчання, забезпечувати реалізацію особистісно орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного та диференційованого підходів. Учитель нової української школи мав би стати лідером, який не лише любить свій предмет, фахово його викладає, а й любить дітей, враховує їхні індивідуальні особливості, всю увагу зосереджує на інтелектуальному та фізичному розвитку учнів і, сповідуючи основні вимоги педагогіки партнерства, забезпечує високий рівень якості освітньої діяльності і освіти загалом. Очевидно, що такого вчителя можуть підготувати в класичних та педагогічних університетах і коледжах фахові науково-педагогічні працівники, які не лише добре володіють навчальним матеріалом зі свого предмета, а й мають високу психолого- педагогічну підготовку, демонструють високу педагогічну майстерність, дають майбутнім педагогам зразки якісної освітньої діяльності. У статті розглядаються основні напрями вдосконалення підготовки науково-педагогічних працівників. Зокрема, пропонуються такі алгоритми їх підготовки: «успішне закінчення магістратури – робота в школі (3–5 років) – аспірантура із захистом дисертації – викладач» або «успішне закінчення магістратури – аспірантура із захистом дисертації – робота в школі (3–5 років) – викладач».

Посилання

Андрущенко В. Ефективність європейського вчителя (проблема впровадження «Педагогічної конституції Європи») // Вища освіта України. 2020. № 3. С. 5–18.

Закон України «Про освіту». URL: zakon3.rada. gov.ua › show

Концепція «Нова українська школа». URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola

Сухомлинський В. О. Вибрані твори: у 5 т. Т. 4. Київ: Радянська школа, 1977. 638 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

ГУМАНІЗАЦІЯ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ