ЕНЕРГОІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ОСОБИСТОСТІ У КОНТЕКСТІ НООСФЕРОГЕНЕЗУ

Автор(и)

  • Тетяна САЄНКО

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.202.3(78).04

Ключові слова:

педагогічна освіта; екологічна освіта; Педагогічна конституція Європи; кодекс нової цивілізації; ноосферне виховання; ноосферогенез; енергоінформаційний потенціал особистості; оздоровлення; омолодження.

Анотація

У статті розглянуто психолого-педагогічні засоби формування власної стратегії розвитку людини ХХІ ст. у перехідних умовах суспільства, якому характерні визнання життя, здоров’я людини, екологічних благ пріоритетними загальнолюдськими цінностями. Збереження останніх можливе за умов переходу до нової, ноосферної системи освіти і виховання. Схарактеризовано сучасні наукові підходи до світорозуміння, відповідно до яких особистість має бути обізнаною у своїй ролі на планеті, мати уяву про закономірності та енергетичні потоки, що діють в організмі, для свідомого управління ними з метою оздоровлення й подовження терміну життя. Визначено моральні принципи і фактори екологічної культури, які складають внутрішню основу екологічної безпеки, ноосферогенезу, загалом сталого ноосферного розвитку. Запропоновано алгоритм зміни старої моделі поведінки для усвідомлення нової, що містить особисту доброчесність, порядність, самоконтроль. Застосовано методи системно- структурного моделюваня та еніологічного діагностування ефективності самоорганізації людини, використання нею тонких енергій для власного гармонійного розвитку, розкриття духовності в інтерпретації світу, його викликів. Наголошено, що світогляд відображає ступінь нашої адекватності навколишній дійсності, а вона на сьогодні стрімко деградує і є показником неадекватного світобачення, зниження морально-етичного потенціалу, зникнення понять честі, совісті, відповідальності, послаблення впливу освіти, науки, культури.

Посилання

Бугаев А. Ф. Психофизика человека: практическое руководство по самореализации. Москва: УРСС, 2016. 336 с.

Бугаев А. Ф., Рудько Г. И., Белявский Г. А., Яцишин А. В. Экологическая безопасность человека во Вселенной: ресурсно- энергоинформационный аспект: в 2 т. Киев; Черновцы: Букрек, 2018. Т. 1. 543 с.; т. 2. 447 с.

Бугаев А. Ф. Кодекс новой цивилизации: основы экологической безопасности. Киев: Изд-во «СПД Павленко», 2020. 624 с.

Булгакова Н.Б., Рахманов В. О. Методика викладання у вищій школі. Київ: НАУ, 2012. 203 с.

Saienko T. V. Ecological Rebirth of Personality. Суспільство, довкілля і зміна клімату: матеріали 3-ої Молодіжної наук. конф. НаУКМА, Київ, 22–23 березня 2019 р.: зб. доп. Київ: Логос, 2019. С. 108– 110.

Слэй Дж. Жизненные кризисы. Двенадцать шагов к их преодолению. Киев: НАИРИ, 2019. 111 с.

Тесла Нікола. Мої винаходи. Автобіографія / пер. з англ. О. Гординчук. Львів: Вид-во Старого Лева, 2018. 132 с.

Шаян В. Віра предків наших. Філософські та літературознавчі праці. Т. 2 / упоряд., підгот. до друку, коментарі та заг. ред. проф. Г. Лозко. Київ: ФОП Стебеляк О.М., Часопис «Сварог», 2019. 400 с. (Серія «Пам’ятки релігійної думки України-Русі»).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

НОВІТНЯ НАУКА ТА СУЧАСНА ОСВІТА