МЕДИЧНА ОСВІТА УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЦІННОСТЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.2020.3(78).05Ключові слова:
світоглядна еволюція, гуманізм, неогуманізм, трансгуманізм, ООН і «17 цілей сталого розвитку», рейтинги впливу, ноосфера, ноонауки, ноогуманізм, медична освіта.Анотація
Стаття скерована на вивчення явища великого тренду переорієнтації діяльності всього світового науково-освітнього комплексу, що може прискоритися під впливом пандемії CoViD-19. Досліджено витоки сучасної індустріальної освітньої парадигми зразка ХІХ ст. й пояснено причини застосування кількісних показників до оцінювання наукової продукції, університетів та інших ЗВО. Зазначено, що йде перехід до нового та «екологізованого» оцінювання, що спирається на зміну філософії освіти загалом і на ноогуманістичну орієнтацію цілей та методів діяльності університетів. Запропоновано врахувати цю інновацію у створенні стратегії змін системи вищої освіти та системи оцінювання результатів діяльності науковців та викладачів України.
Посилання
Андрущенко В. Екологічна парадигма української освіти // Вища школа України. 2019. № 4. С. 5–12
Беннтес М. Как Дмитрий Ицков планирует жить вечно // Инопресса. 26 июля 2014. URL: http:// www.inopressa.ru/article/26Jun2014/times/Itskov.html
Глобальное будущее 2045. Конвергентные технологии (НБИКС) и трансгуманистическая эволюция / под ред. проф. Д. И. Дубровского. М.: ООО «Изд-во МБА», 2013. 272 с.
Голдберг Э. Парадокс мудрости. Научное опровержение "старческого слабоумия". Революционный взгляд на мышление человека / пер. с англ. Л. А. Афанасьева. М.: Поколение, 2007. 381 с
Ицков Д. Жизнь бесценна, но коротка // Взгляд. 10 июля 2012. URL: http://vz.ru/ opinions/2012/7/10/587873.html
Казаков В. Н. Размышления о медицине (философия естествознания). Кн. первая. Донецк: Изд-во «Ноулидж» (Донецкое отделение), 2010. 419 с.
Казаков В. Н. Будущее медицины (что нас ждет завтра). Кн. вторая. Донецк: Изд-во «Ноулидж»» (Донецкое отделение), 2011. 551 с. 8. Кірик Т. В. Філософсько-освітній аналіз первинної еволюції концепту "неогуманізм" // Вища освіта України. 2015. № 2. С. 21–37, 104, 107–108.
Кірик Т. Філософія освіти про ноолексикон для вищої школи XXI ст. // Вища освіта України. 2017. № 1. С. 30–36, 87, 90–91.
Корсак К. В. Вища освіта в умовах шкідливих інформаційних епідемій // Вища освіта України. 2018. № 3. С. 39–46, 86, 91.
Россия 2045. Заглядывая в будущее. Ч. 1. URL: http://www.youtube.com/watch?v= TpfpGjL-xCk
Турчин А. В., Батин М. А. Футурология. XXI век: бессмертие или глобальная катастрофа? М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2013. 263 с.: ил., [24] с. цв. вкл.
Уилсон Э. Хозяева Земли. Социальное завоевание планеты человечеством. СПб.: Питер, 2014. URL: https://www.litmir.me/br/?b=250777&p=31 refutation of "senile dementia".
Ernst Ulrich von Weizsacker, Anders Wijkman (2018). Come On! Capitalism, Short-termism, Population and the Destruction of the Planet. A Report to the Club of Rome. Springer. 15. The Times Higher Education Impact Rankings. URL: https://www.timeshighereducation.com/rankings/ impact/2020/overall#!/page/30/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/undefined