ФЕТИШИЗАЦЯ ПАТРІОТИЗМУ ЯК ПРОБЛЕМА МИРОБУДІВНИЦТВА В ДИСКУРСІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Гліб ХОМЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.2020.3(78).07

Ключові слова:

патріотизм, національна ідентичність, вища освіта, університет, миробудівництво.

Анотація

У статті запропоновано авторське бачення процесів миробудівництва у вищій освіті, а саме фетишизації патріотизму. Також показано, що дійсний (креативний) патріотизм потребує високої інтелектуальної та моральної культури особистості. Особлива увага приділена викладачам університетів, які мають не лише забезпечувати освітній процес, а й формувати громадянську відповідальність. Саме такі викладачі мають зростити нові покоління громадян, які поєднують любов до батьківщини з повагою до загальнолюдських цінностей.

Посилання

Андрущенко В. П., Савельєв В. Л. Освітня політика (огляд порядку денного). Київ: МП Леся, 2010. 368 с.

Андрущенко В. П. Цивілізаційна цінність миру в освітньому контексті // Освіта для миру = Edukacja dla pokoju: зб. наук. пр.: у 2 т. / редкол.: Кремень В. Г. (голова); Коцур В. П., Ничкало Н. Г., Шльосек Ф. (заст. голови); Довгий С. О., Лук’янова Л. Б., Вовк М. П., Котун К. В. (чл. редкол.). Київ: Вид-во ТОВ «Юрка Любченка», 2019. Т.1. С. 37–50.

Бубер М. Народ и его земля // Бубер М. Избранные произведения. Иерусалим: Библиотека-Алия, 1979. 420 с.

Кремень В. Г. Філософія національної ідеї. Людина. Освіта. Соціум. Київ: Грамота, 2007. 576 с.

Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. Київ: Грамота, 2005. 448 с.

Кремень В. Г. Освіта як запорука миру: шлях до людини // Освіта для миру = Edukacja dla pokoju: зб. наук. пр.: у 2 т. / редкол.: Кремень В. Г. (голова); Коцур В. П., Ничкало Н. Г., Шльосек Ф. (заст. голови); Довгий С. О., Лук’янова Л. Б., Вовк М. П., Котун К. В. (чл. редкол.). Київ: Вид-во ТОВ «Юрка Любченка», 2019. Т.1. С. 13–21.

Ласло Э. Макросдвиг. К устойчивости мира курсом перемен / пер. с англ. Ю. А. Данилов; предисл. А.Ч. Кларк; Фонд глобальных проблем выживания человечества им. Н.Н.Моисеева. М.: Тайдекс Ко, 2004. 207 с.

Пролеєв С. Репресивність освіти: вимушена необхідність чи владні зазіхання соціуму? // Філософія освіти. 2007. №1 (6). С.17–27.

Свириденко Д. Б. Потенціал педагогіки трансгресії в епоху глобалізації // Гілея. Історичні науки. Філософські науки. Політичні науки: науковий вісник: зб. наук. праць. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. Вип. 88 (9). С. 128–132.

Фрейре П. Педагогіка пригноблених / пер. О. Дем'янчук. Київ: Юніверс, 2003. 166 с.

Фрейре П. Педагогіка свободи: етика, демократія і громадянська мужність / пер. з англ. О. Дем'янчук. Київ: Вид. дім «КМ Академія», 2004. 120 с.

Ясперс К. Идея университета / пер. с нем. Т. В. Тягуновой; ред. перевода О. Н. Шпарага; под. общ. ред. М. А. Гусаковского. Минск: БГУ, 2006. 159 с.

Barriers to peace in the Israeli-Palestinian conflict / editor Yaacov Bar-Siman-Tov. Jerusalem: Konrad-Adenauer- Stiftung Israel Jerusalem Institute for Israel Studies. 2010. 385 p.

Bekerman, Z., & Maoz, I. (2005). Troubles with identity: Obstacles to coexistence education in conflict ridden societies. Identity: An International Journal of Theory and Research, 5(4), 341–358.

Harris Ian M. (2004). Peace education theory, Journal of Peace Education, 1:1, 5–20, DOI: 10.1080/1740020032000178276

Reardon, Betty. Comprehensive Peace Education: Educating for Global Responsibility Paperback – March 1, 1988. 121p.

Rhoads R., Liu A. (2009). Globalization, Social Movement and the American University: Implications for Research and Practice // Higher Education Handbook of Theory and Research. New York: Springer Netherlands. Vol. 24. P. 288.

Terepyshchyi, S., Khomenko, G. (2020). Conceptual Model of Reintegration of Ukrainian Displaced Universities: Peacebuilding in Higher Education. Studia Warmińskie, 56, 161–177. https://doi.org/10.31648/ sw.4571

Terepyshchyi, S., Khomenko H. (2019) The Dialectics of Humanism and Pragmatism as a Basis for the Formation of Higher Education Strategy Development. Ukrainian Policymaker, Volume 5, 98-107. https://doi. org/10.29202/up/5/11

Zembylas M. (2009). Inventing Spaces for Critical Emotional Praxis The Pedagogical Challenges of Reconciliation and Peace // Peace education in conflict and post-conflict societies. Comparative perspectives. Edited by C. McGlynn, M. Zembylas, Z.Bekerman and T. Gallagher. P. 183–193.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-04

Номер

Розділ

ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРОЕКТИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ