СТРУКТУРУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ – НЕОБХІДНА УМОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИСОКОЇ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.202.3(78).08Ключові слова:
якість освіти, вища освіта, фундаментальні дисципліни, структурування навчального матеріалу, генералізація навчального матеріалу.Анотація
Висока якість вищої освіти є однією з найважливіших вимог Болонської декларації. Дослідженням якості вищої освіти нині приділяється належна увага як з боку науковців, так і практикуючими науково-педагогічними працівниками, у тому числі й у Законах України «Про освіту» та «Про вищу освіту». В Україні створюються державні служби зовнішнього забезпечення якості освіти (середньої і вищої), а в кожному навчальному закладі – системи внутрішнього забезпечення якості освіти. Очевидно, що в цьому процесі дуже важливо задіяти якомога більше резервів (організаційно-педагогічних, психологічних тощо), які залежать від науково-педагогічних працівників, управлінського персоналу вищого закладу освіти. Одним із таких дидактичних компонентів, які суттєво впливатимуть на якість підготовки фахівців, є дидактичне структурування навчального матеріалу з тих чи інших навчальних дисциплін. Оскільки кожна дисципліна відіграє різну роль у підготовці фахівця, тому будуть не однаковими підходи до структурування і генералізації навчального матеріалу з циклу дисциплін професійної, фундаментальної та гуманітарної підготовки. У цій статті основна увага приділяється дидактичному структуруванню навчального матеріалу з фундаментальних дисциплін напряму підготовки «Економіка і підприємництво».
Посилання
Закон України «Про вищу освіту». URL: zakon. help › law › 1556-VII.
Сікорський П. І. Кредитно-модульна технологія навчання: навч.посіб. Київ: Вид-во Європ. ун- ту, 2004. 127 с.
Сохор А. М. Логическая структура учебного материала. Вопросы дидактического анализа. Москва: Педагогика, 1974.