СТАТУТИ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ТА УКРАЇНСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ: ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА

Автор(и)

  • Оксана КОВАЛЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.202.3(78).10

Ключові слова:

вища освіта, статут університету, освітнє законодавство, правове регулювання, автономія університету, принципи та завдання університету.

Анотація

У статті здійснено аналіз основних положень статутів європейських університетів, визначено їх вплив на розвиток ідеї законодавчого регулювання вищої освіти, обґрунтовано значення статутів для розвитку університетів і вищої освіти загалом. Розглянуто історію виникнення та створення європейського університетського статутного права. Його роль у роботі університетів, основні завдання, права та обов’язки всіх учасників освітнього процесу. З'ясовано, що статути українських ЗВО не відопвідють нормам національного законодавства і не охоплюють усі сфери діяльності уніврситету, освітнє нормативно-правове забезпечення потребує доопрацювання певних правових норм, що стосуються прав та обов'язків усіх суб'єктів ЗВО, майнових прав, студентського самоврядування та ін., а також відповідність університетських статутів нормам міжнародного права та стандартам якості вищої освіти.

Посилання

Андрущенко В. П. Роздуми про освіту. Київ: Генеза, 2009. 840 с.

Журавський В. С., Згуровський М. З. Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти / Національний технічний ун-т України "Київський політехнічний ін- т". Київ: Політехніка, 2003. 200 с.

Губерський Л. В. Висока місія: Співробітництво Київського університету імені Тараса Шевченка з вузами Європи. Київ: Правда Ярославичів, 2010. 190 с.

Гальпєріна В. О. Деякі питання дослідження державної освітньої політики // Вища освіта України. Київ, 2002. № 4(6). С. 70–75.

Гальпєріна В. О. Дослідження та аналіз освітньої політики у вітчизняному суспільствознавстві: здобутки, проблеми та перспективи // Нова парадигма: альманах наукових праць. Запоріжжя, 2003. Вип. 31. С. 95–107.

Гальпєріна В. О. Рівний доступ до якісної освіти – пріоритетне завдання державної освітньої політики // Вища освіта України. Київ, 2003. № 4 (дод.). С. 72–77.

Гальпєріна В. О. Університетська освіта України ХХІ століття: проблеми, перспективи та тенденції розвитку // Вища освіта України. Київ, 2001. № 2. С. 121–122.

Козюбра М. Правова система України: історія, стан та перспективи. Харків: Право, 2008 . 199 с.

Луговий В. До топ-закладів Європи і світу: нові рубежі розвитку Національної академії державного управління при Президентові України в контексті євроінтеграції // Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. 2013. № 2. С. 5–13.

Огнев’юк В. Освітня політика як державний пріоритет // Освітологія. 2014. Вип. 3. С. 59–65.

Статуты факультета искусств Пражского университета. URL: http://www.vostlit.info/Texts/ Dokumenty/ Tschechien/.../frametext.htm 12. Статут Болонського університету. URL: http://www.unibo.it/it/internazionale.

Статут Оксфорського університету. URL: http://newrespublika.ru/topic/16384-ustavoksfordskogo- universiteta/

Статут Варшавського університету. URL: http://www.uw.edu.pl/uniwersytet/wladze-iadministracja/

Статут Ягелонського університету. URL: http://www.uj.edu.pl/uniwersytet-z-collegiummedicum/ statut.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-04

Номер

Розділ

ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД