РЕФОРМА УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ: 2007–2015 рр.

Автор(и)

  • Оксана ЯКИМЧУК

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.2020.2(77).05

Ключові слова:

реформа освіти, європейська інтеграція у сфері освіти, Лісабонська декларація, Болонський процес.

Анотація

Перші кроки реформування освіти після проголошення незалежності, передбачені Державною національною програмою «Освіта» («Україна XXI століття»), виявили й перші суперечності, подолання яких потребувало нової філософії та методології реформаторської діяльності. Їх контури на десятирічний період державотворчих процесів, визначені Указом Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні» (2005), виявилися доволі суперечливими. З одного боку, активно впроваджувалися ідеї інтеграції нашої держави в європейський освітній простір, а з іншого – почали гальмуватися ті реформаторські процеси, що розпочалися в першій половині першого десятиліття нового століття. Як могли поєднуватися такі суперечливі тенденції і до чого це, зрештою, призвело в контексті якісного зростання української освіти? Саме цій проблемі присвячене дослідження, результати якого викладено в даній статті.

Посилання

Про невідкладні заходи щодо запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти: Постанова Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2005 р. № 1312. URL: http:// zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1312-2005-%D0%BF

Кашина Г. С., Сергієнко В. П. Зовнішнє незалежне оцінювання в освіті України: курс лекцій: навч. посіб. Луцьк, 2010. 115 с.

Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні: Указ Президента України від 20.03.2008 № 244/2008. URL: http://zakon2. rada.gov.ua/laws/show/244/2008

Інтеграція в європейський освітній простір: здобутки, проблеми, перспективи: монографія / за заг. ред. Ф.Г. Ващука. Ужгород: ЗакДУ, 2011. 560 с. (Серія «Євроінтеграція: український вимір». Вип. 16).

Закон України «Про ратифікацію Конвенції про визнання кваліфікацій з вищої освіти в Європейському регіоні» від 03.12.1999 № 1273-XIV // Відомості Верховної Ради України (ВВР). 1999. № 51. Ст. 459.

Андрущенко В. П. Філософія освіти в постболонському просторі // Вища освіта України. 2006. № 1. С. 5–6.

Андрущенко В. П. Вища освіта в постболонському просторі: спроба прогностичного аналізу // Філософія освіти. 2005. № 2. С. 6–19. 8. Згуровський М. З. Болонський процес: головні принципи та шляхи структурного реформування вищої освіти України. Київ: Вид-во НТУУ «КПІ», 2006. 544 с.

Вища освіта: європейський вимір та українські перспективи: матеріали слухань у Комітеті Верховної Ради України з питань науки і освіти 18 червня 2008 року. Київ: Парламентське видавництво, 2009. URL: http://kno.rada.gov.ua/komosviti/control/ uk/publish/ article;jsessionid=6066A0400FAB1E84E9 959C9F73C24540?art_id=48987&cat_id=45821

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-16

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ ХХІ СТОЛІТТЯ: ПОШУК ПРІОРИТЕТІВ