РОЛЬ ГЕОЕКОЛОГІЇ У ФОРМУВАННІ ДОСЛІДНИЦЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ- ЕКОЛОГІВ І МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ГІРНИЦТВА
Ключові слова:
геоекологія, гірництво, вища освіта, компетентнісний підхід, компетентність, дослідницькі компетентності.Анотація
У статті окреслено основні засади і проаналізовано перспективи формування у студентів-екологів і майбутніх фахівців з гірництва дослідницьких компетентностей засобами геохімії, екології, геології тощо. Запропонований проблемно-дослідницький підхід сприяє розвитку особистості студентів, їх творчому ставленню до навчальної діяльності, підсилює мотивацію до навчання і пошукової діяльності.
Посилання
Бех І. Д. Виховання особистості: у 2 кн. Кн. 1. Особистісно орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади: навч.-метод. видання. Київ: Либідь, 2003. 280 с.
Бех І. Д. Виховання особистості: у 2 кн., кн. 2. Особистісно орієнтований підхід: науково-практичні засади: навч.-метод. посіб. Київ: Либідь, 2003. 344 с.
Борисов О. О., Кофанова О. В. Комплексний аналіз геохімічного стану придорожніх територій великого міста // Вісник Нац. техніч. ун-ту «ХПІ». Сер.: Нові рішення в сучасних технологіях. 2017. № 32 (1254). С. 91–97. DOI:10.20998/2413- 4295.2017.32.15
Велігоря В. В. Компетентнісний підхід в освіті – новий концептуальний орієнтир для реформування сучасної системи освіти // Актуальні питання освіти і науки: зб. наук. ст.: матеріали ІV міжнар. наук.-практ. конф. (10–11 листоп. 2016 р., м. Харків). Харків: ХОГОКЗ, 2016. С. 66–69.
Величко Л. Предметні компетенції з хімії: перше наближення // Біологія і хімія в шк. 2011. № 4. С. 10–13.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. Київ: К.І.С., 2004. 112 с.
Комплекс нормативних документів для розроблення складових системи галузевих стандартів вищої освіти: лист МОН України від 31 липня 2008 р. №1/9–484. URL: http://www.mon.gov.ua (12.09.19)
Овчарук О. В. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти // Стратегія реформування освіти в Україні: рекомендації з освітньої політики. Київ: К.І.С., 2003. С. 17–43.
Тараненко І. Розвиток життєвої компетентності та соціальної інтеграції: досвід європейських країн // Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство: наук.-метод. зб. / ред. кол. Н. Софій, І. Єрмаков та ін. Київ: Контекст, 2000. С. 37–70.
Андросова Н. К. Геолого-экологические исследования и картографирование (Геоэкологическое картирование): учеб. пособ. Москва: Изд-во РУДН, 2000. 98 с.
Краевский В. В., Хуторской А. В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах // Педагогика. 2003. № 3. С. 3–10. 12. Прокофьева Е. Н., Левина Е. Ю., Загребина Е. И. Диагностика формирования компетенций студентов в вузе // Фундаментальные исследования. 2015. № 2–4. С. 797–801.
Равен Дж. Компетентность в современном обществе: Выявление развития и реализация: пер. с англ. Москва: Когито-центр, 2002. 396 с.
Холодная М. А. Предисловие // Равен Джон. Педагогическое тестирование: проблемы, заблуждения, перспективы: пер. с англ. Изд. 2-е, испр. Москва: Изд-во «Когито Центр», 2001. С. 5–9.
Шепель В. М. Управленческая антропология: Человековедческая компетентность менеджера. Москва: Народное образование, 2000. 544 с.
Шишов С. Е., Кальней В. А. Мониторинг качества образования в школе. Москва: Рос. пед. агентство, 1999. 320 с.
The 4-Dimensional Ecology Education (4DEE) Framework / [A. R. Berkowitz, C. Cid, J. Doherty, D. Ebert- May et. al]. URL: https://www.esa.org/4DEE/framework (21.04.20)
Crutzen P. J., Stoermer E. F. The 'Anthropocene' // Global Change Newsletter, 2000. No. 41. P. 17–18.
White R. W. Motivation Reconsidered: The Concept of Competence // Psychological Review. 1959. Vol. 66 (5). P. 297–333.