БЕЗПЕКА ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ІННОВАТИЦІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.2020.2(77).07Ключові слова:
інформація, безпека, освіта, філософія, креативність.Анотація
Як уже давно відомо, безпека освітнього середовища на сьогодні є однією з нагальних і базових засад ефективного функціонування будь- якого начального закладу. Відтак цілком обґрунтованою є потреба в постійному дослідженні її проблемного поля і відповідному вдосконаленні методологічного інструментарію для вирішення завдань, які виникають. З усіх складових цієї безпеки (психологічна, екологічна, інформаційна), на нашу думку, пріоритетною є саме інформаційна, оскільки розвиток (і відповідний вплив) засобів інформації наразі важко переоцінити. Цей факт починає відігравати головну роль у формуванні особистості від самого початку її становлення. У статті проаналізовано складові поняття «інформаційна безпека» і запропоновано можливі шляхи до її максимізації. Окремо наголошується не тільки на розвитку критичного мислення, а й реалізації творчого потенціалу особистості загалом.
Посилання
Босенко В. О. Виховати вихователя. Київ, 2004. 455 с.
Ліпман М. Критичне мислення: чим воно може бути? // Постметодика. 2005. № 2 (60). С. 33–41.
Правила виховання щасливих дітей від 6 великих вчителів, які відкривали власні школи. URL: http://vsviti.com.ua/interesting/ ideji/84936?fbclid=IwAR3z_T_wZG8Wl8Wa7898q3- ddHis-liP42B2GzW3sdQ7PRrIpZIFcUJdLsw
Сухомлинський В. О. Я розповім вам казку. Філософія для дітей / уклад. О. В. Сухомлинська. Харків: ВД «Школа», 2016. 576 с.
Цюман Т. П., Бойчук Н. І. Кодекс безпечного освітнього середовища: метод. посіб. / за заг. ред. Т.П. Цюман. Київ, 2018. 56 с.
Зайцев А. В. Критическое мышление» в философской рефлексии Джона Дьюи // Диалог. 2019. №1(13). С. 8–14.
Ильенков Э. В. Учитесь мыслить смолоду. Москва: Знание, 1977. 34 с.
Липман М. Обучение с целью уменьшения насилия и развития миролюбия // Вопросы философии. 2005. № 3. С. 110–121.
Совет Харари: пять вещей, которым стоит научить ваших детей. И речь не о программировании. URL: https://osvitanova.com.ua/posts/3250- sovet-kharary-piat-veshchei-kotorym-stoyt-nauchytvashykh- detei-y-rech-ne-o-prohrammyrovanyy.
Юлина Н. С. Философия для детей. Москва, 1996. 241 с.
Jespersen Р. How to do philosophy with children // Analytic Teaching. 1987. Vol. 8, no. 1, pp. 35–43.
Jespersen P. Problems with Philosophy for children // Analytic Teaching. 1993. Vol. 14, no. 1, pр. 69–71.