ТЕНДЕНЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Віктор СИНЬОВ
  • Дар’я СУПРУН
  • Марія ШЕРЕМЕТ

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2020.1(76).05

Ключові слова:

фахівець у галузі спеціальної освіти, професійна підготовка, система професійної підготовки, компоненти системи професійної підготовки.

Анотація

Висвітлено нагальний стан проблеми становлення та розвитку системи професійної підготовки фахівців у галузі спеціальної освіти. Проведено аналітичний огляд наукової думки дослідників сучасності. Схарактеризовано концепції реформування, базиси перспективного бачення розвитку вітчизняної вищої освіти. Акцентується увага на важливості та необхідності вивчення і втілення передового досвіду зарубіжних країн у контексті вищої освіти. Визначено ключові параметри для забезпечення конкурентоспроможності фахівця зазначеної галузі: високий загальний рівень розвитку національної систем освіти; засвоєння нового і передового досвіду, набутого в процесі співробітництва із зарубіжними країнами, забезпечення якості послуг на внутрішньому і зовнішньому ринках освітніх послуг; наявність якісної освітньої і дослідницької інфраструктури; розвиток стратегічного партнерства, розвиток мобільності тощо. З’ясовано шляхи модернізації професійної підготовки фахівців у системі спеціальної освіти в закладах вищої освіти. У статті досліджено сучасний стан проблеми професійної підготовки фахівців у системі спеціальної освіти. Аналізуються практичні аспекти її вдосконалення. Розглядаються різноманітні методики наукових пошуків у межах означеної проблеми дослідження. На основі проведеного аналізу уточнено зміст професійної підготовки фахівців у системі спеціальної освіти та визначено компоненти структури готовності майбутнього конкуренто- спроможного фахівця (вчителя, спеціального психолога, логопеда) в аспекті інноваційної діяльності, підготовленого до роботи в сучасних ринкових умовах.

Посилання

Андрущенко В. П., Бондар В. І. Модернізація педагогічної освіти відповідно до викликів XXI століття // Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія: Педагогічні науки. Миколаїв, 2010. Вип. 1.28. С. 12–20. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nvmdup_2010_1.0

Кремень В. Г. Проблеми якості української освіти в контексті сучасних цивілізаційних змін // Український педагогічний журнал. 2015. № 1. С. 8–15.

Синьов В. М., Пометун О. І., Кривуша В. І., Супрун М. О. Основи теорії виховання: навч. посіб. Київ: МП «Леся», 1997. 140 с.

Супрун Д. М. Професійна підготовка психологів в галузі спеціальної освіти: монографія Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. 392 с.

Супрун Д. М. Management – a component of psychologists’ professional training (Менеджмент – складова професійної підготовки психологів): навчально-методичний посібник для студентів, слухачів магістратури та практикуючих психологів. Київ, 2016. 250 с.

Cупрун М. О. Корекційне навчання учнів допоміжних закладів освіти: витоки, становлення та розвиток (друга половина ХІХ – перша половина ХХ ст.): монографія. Київ: Вид. КЮІ МВСУ Паливода А. В., 2005.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-17

Номер

Розділ

НОВІТНЯ НАУКА ТА СУЧАСНА ОСВІТА