КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Тарас ОЛЕФІРЕНКО
  • Ганна ЦВЄТКОВА

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2020.1(76).09

Ключові слова:

STEM-освіта, ІТ-технології, STEM-технології, Smart-комплекси навчальних предметів, кваліфікаційний портрет педагога.

Анотація

Концепцією розвитку та стратегічною метою STEM-освіти є підготовка людини майбутнього – креативної та вільної особистості, яка здатна вчитися впродовж життя, критично мислити, знаходити нестандарті креативні рішення, адаптуватися до сучасних умов соціальної мобільності, спроможної до засвоєння передових інформаційних технологій, до досягнення успіху в умовах стрімкого технологічного розвитку глобального соціуму. Визначено, що основними принципами навчання STEM- освіти є принципи інтеграції, інноваційності, гуманістичної аксіології, соціально-емоційний, орієнтації на особистість вчителя. Пріоритетом розвитку STEM-освіти в Україні є злагоджена командна робота педагогів-професіоналів, здатних концентрувати інтелект на досягненні узгодженої спільної освітньої мети, колегіальність у формуванні та оцінці ефективності навчальних проєктів.

Посилання

Барна О. В., Балик Н. Д. Впровадження STEM-освіти у навчальних закладах: етапи та моделі // STEM-освіта та шляхи її впровадження в навчально-виховний процес: матеріали І регіональної наук.-практ. вебконференції. Тернопіль, 2017. С. 3–8.

Балик Н. Р., Шмигер Г. П. Підходи та особливості сучасної stem-освіти // Фізико-математична освіта. 2017. № 2(12). С. 26–30.

Глосарій термінів STEM-освіти. URL: http:// ontology.inhost.com.ua/index.php?graph_uid=1347.

Гончарова Н. О. Професійна компетентність вчителя у системі навчання STEM // Наукові записки Малої академії наук України. 2015. № 7. С. 141– 147.

Дудіч Г. Future Classroom Lab як модель освітнього середовища. URL: https://www.google.com/ searchclient=ubuntu&channel=fs&q=Future+Classro om +Lab

Грень Л. М. Забезпечення мотивації досягнення професійного успіху у студентів ВТНЗ // Педагогічний альманах. 2011. № 9. С. 121–125.

Засоби та обладнання STEM. URL: https:// imzo.gov.ua/stem-osvita/zasobi-ta-obladnannyastem/

Кириленко С., Кіян О. Поліфункціональний урок у системі STEM-освіти: теоретико-методологічні та методичні сегменти // Рідна школа. 2016. № 4. С. 50–54.

Коваленко О., Сапрунова О. STEM-освіта: досвід упровадження в країнах ЄС та США // Рідна школа. 2016. № 4 (1036), квітень. С. 46–50. 10. Мартинюк І. Творчий потенціал і самореалізація особистості // Психологія і педагогіка життєтворчості. Київ, 1996. 792 с.

Мазелла Ф. Освіта на робочому місці: як вчитися в епоху цифрових технологій. URL: https://www. epravda.com.ua/publications/2017/04/21/624116/

Патрикєєва О. О. Актуальність запровадження STEM-навчання в Україні // Інформаційний збірник для директорів школи та завідувачів дитячого садка. 2015. Вип. 17–18 (41). С. 90–92.

Савченко І. М. Реалізація ідей STEM-освіти Національним центром «Мала академія наук України» // Наукові записки Малої академії наук України. 2015. № 7. С. 148–157.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-17

Номер

Розділ

ЧАС РЕФОРМ: МЕТОДОЛОГІЯ ТА МЕТОДИКА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ