КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2020.1(76).09Ключові слова:
STEM-освіта, ІТ-технології, STEM-технології, Smart-комплекси навчальних предметів, кваліфікаційний портрет педагога.Анотація
Концепцією розвитку та стратегічною метою STEM-освіти є підготовка людини майбутнього – креативної та вільної особистості, яка здатна вчитися впродовж життя, критично мислити, знаходити нестандарті креативні рішення, адаптуватися до сучасних умов соціальної мобільності, спроможної до засвоєння передових інформаційних технологій, до досягнення успіху в умовах стрімкого технологічного розвитку глобального соціуму. Визначено, що основними принципами навчання STEM- освіти є принципи інтеграції, інноваційності, гуманістичної аксіології, соціально-емоційний, орієнтації на особистість вчителя. Пріоритетом розвитку STEM-освіти в Україні є злагоджена командна робота педагогів-професіоналів, здатних концентрувати інтелект на досягненні узгодженої спільної освітньої мети, колегіальність у формуванні та оцінці ефективності навчальних проєктів.
Посилання
Барна О. В., Балик Н. Д. Впровадження STEM-освіти у навчальних закладах: етапи та моделі // STEM-освіта та шляхи її впровадження в навчально-виховний процес: матеріали І регіональної наук.-практ. вебконференції. Тернопіль, 2017. С. 3–8.
Балик Н. Р., Шмигер Г. П. Підходи та особливості сучасної stem-освіти // Фізико-математична освіта. 2017. № 2(12). С. 26–30.
Глосарій термінів STEM-освіти. URL: http:// ontology.inhost.com.ua/index.php?graph_uid=1347.
Гончарова Н. О. Професійна компетентність вчителя у системі навчання STEM // Наукові записки Малої академії наук України. 2015. № 7. С. 141– 147.
Дудіч Г. Future Classroom Lab як модель освітнього середовища. URL: https://www.google.com/ searchclient=ubuntu&channel=fs&q=Future+Classro om +Lab
Грень Л. М. Забезпечення мотивації досягнення професійного успіху у студентів ВТНЗ // Педагогічний альманах. 2011. № 9. С. 121–125.
Засоби та обладнання STEM. URL: https:// imzo.gov.ua/stem-osvita/zasobi-ta-obladnannyastem/
Кириленко С., Кіян О. Поліфункціональний урок у системі STEM-освіти: теоретико-методологічні та методичні сегменти // Рідна школа. 2016. № 4. С. 50–54.
Коваленко О., Сапрунова О. STEM-освіта: досвід упровадження в країнах ЄС та США // Рідна школа. 2016. № 4 (1036), квітень. С. 46–50. 10. Мартинюк І. Творчий потенціал і самореалізація особистості // Психологія і педагогіка життєтворчості. Київ, 1996. 792 с.
Мазелла Ф. Освіта на робочому місці: як вчитися в епоху цифрових технологій. URL: https://www. epravda.com.ua/publications/2017/04/21/624116/
Патрикєєва О. О. Актуальність запровадження STEM-навчання в Україні // Інформаційний збірник для директорів школи та завідувачів дитячого садка. 2015. Вип. 17–18 (41). С. 90–92.
Савченко І. М. Реалізація ідей STEM-освіти Національним центром «Мала академія наук України» // Наукові записки Малої академії наук України. 2015. № 7. С. 148–157.