ДИДАКТИЧНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ У НАУКОВИХ ПРАЦЯХ В.О. СУХОМЛИН- СЬКОГО (ДО 106-Ї РІЧНИЦІ ВІД ДНЯ НАРОД- ЖЕННЯ)
DOI:
https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2023.2(89).11Ключові слова:
нова українська школа, закономірність, навчання, виховання, розвиток.Анотація
У статті уточнюється поняття педагогічної закономірності, яке, як і педагогічний закон, відіграє ключову роль у реформуванні початкової школи. Обґрунтовується, що педагогічні закономірності і закон співвідносяться, як частинне і загальне. Вони мають спільні елементи: встановлюють істотні, істинні і повторювані взаємозв’язки між основними складниками освітнього процесу. Однак педагогічні закономірності взаємопов’язують, як правило, два компоненти і діють у конкретних умовах. На основі таких підходів досліджуються наукові праці В.О. Сухомлинського з метою пошуку педагогічних закономірностей, які притаманні початковій школі. На наш погляд, використання педагогічних закономірностей, які відкриті В.О. Сухомлинським, у новій українській школі суттєво поліпшить ефективність освітнього процесу у ній.
Посилання
Гончаренко, С.У. (2016). Педагогічні закони, закономірності, принципи. Сучасне тлумачення. Рівне : Волинські обереги. 196 с.
Сухомлинський, В.О. (1997). Вибрані твори в п’яти томах. Київ : Радянська школа. Т. 2. 669 с.
Сухомлинський, В.О. (1997). Вибрані твори в п’яти томах. Київ : Радянська школа. 1997. Т. 3. 666 с.
Сухомлинський, В.О. (1997). Вибрані твори в п’яти томах. Київ : Радянська школа. Т. 4. 636 с.