ОСНОВНІ СТРАТЕГЕМИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ УКРАЇНСЬКОЇ ФОРМУЛИ МИРУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2023.3(90).01

Ключові слова:

війна росії проти України, підтримка українців, об’єд- нання демократій, сподівання на освіту і науки, «Формула миру» В. Зеленського.

Анотація

Війна російської федерації проти України збурила весь світ. Більшість країн засуджують росію, підтримують справедливу боротьбу українців проти агресорів, надають нам серйозну військово-оборонну і гуманітарну допомогу. І хоча деякі народи все ще не розуміють загрози, яку означена війна несе не тільки Україні, але й усьому світові й яка може призвести до глобального зіткнення із застосуванням ядерної зброї, переважна більшість народів з надією очікують на її завершення, обговорюють можливості завершення війни, примирення, прискорення перемоги українців над агресором. Серед пропозицій, які забезпечують українську перемогу, вагомими є пропозиції щодо допомоги Україні захисною зброєю, посилення міжнародних санкцій проти росії, зміцнення єдності світової спільноти тощо. Більшість інтелектуалів світу апелюють до духовної зброї – зрощення людського капіталу, виховання в ньому чеснот неприйняття жорстокості і війни, значення у цьому контексті більшість думаючих провідників людства віддають вихованню в людині чеснот неприйняття насильства і війни, формуванню здатності жити за законами миру і справедливості. Як правило, цю суспільну функцію делегують освіті та просвітництву, культурі та вихованню, науці та релігії. Яскраво означена пропозиція прослідковується у «Формулі миру», запропонованій Президентом України Володимиром Зеленським. Задля цього освіта має внести суттєві зміни до свого змісту, спрямованості, світоглядних орієнтацій. Центральною тематикою в ній мають стати категорії миролюбства, демократії і свободи. Пошуки варіантів модернізації освіти в цьому контексті освіти поступово переміщуються на передній план не тільки в Україні, але й у педагогічній практиці європейських науковців і педагогів.

Посилання

Андрущенко В. (2015). Світанок Європи: проблема формування нового учителя для об’єднаної Європи ХХІ століття. Київ : Знання України. 1099 с.

Дубовик А. (2018). Де «вихід»? День. № 58 (3 квітня 2018 р.).

Andrushchenko V. (2021). Organized Society: Problems of social self-organization and institutionalization in the period of radical transformations in Ukraine at the turn of the century: Experience of socio-philosophical analysis in 2 books. Book One. From Dream to Action / V. Andrushchenko; acad. edit. V. Saveliev. Third edition, amended and supplemented. Frankfurt am Main: GFI GmbH. 728 s.

Andrushchenko V. (2021). Organized Society: Problems of social self-organization and institutionalization in the period of radical transformations in Ukraine at the turn of the century: Experience of socio-philosophical analysis in 2 books. Book Two. Modern State Formation Philosophy / V. Andrushchenko; acad. edit. V. Saveliev. Third edition, amended and supplemented. Frankfurt am Main: GFI GmbH. 704 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-13

Номер

Розділ

СТОРІНКА ГОЛОВНОГО РЕДАКТОРА