ПРОБЛЕМА АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ НАУКОВИХ КВЕСТІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2023.4(91).13Ключові слова:
пізнавальний інтерес, пізнавальна активність, здобувачі вищої освіти, квест-технологія, освітній квест, активністьАнотація
Формування та розвиток пізнавального інтересу здобувачів вищої освіти належить до актуальних тем сучасної педагогічної науки та практики. Від якості навчання як діяльності залежить результат навчання, розвитку та виховання здобувачів освіти, здійснення принципу активності в навчанні має значення, оскільки навчання та розвиток мають діяльнісний характер. Однією з важливих вад зниження пізнавального інтересу студентів залишається формалізм, що виявляється у відриві завчених абстрактних тверджень від уміння використовувати їх на практиці. Потрібні умови та засоби активації майбутніх фахівців, перевірені практикою, для вирішення проблеми підвищення ефективності освітнього процесу. Соціокультурні умови детермінують розвиток освітніх технологій, найчастіше їх оновлення йде за допомогою інтеграції ідей із кількох технологій і застосування мережевих ресурсів інтернету, технічних засобів навчання, як-от електронні ґаджети, що сприяє високій особистісній включеності в навчання, інтерактивної взаємодії учасників освітнього процесу, швидкого доступу до інформації та підвищення в них пізнавальної мотивації.
Посилання
Желізняк, Л. (2012). Технологія «Веб-квест» на уроках інформатики. http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30734/.
Кадемія, М. (2013). Вебквест у підготовці майбутніх учителів : навчально-методичний посібник. Вінниця : ТОВ Фірма «Планер». 155 с.
Москаленко, Н. (2011). Інноваційні технології у фізичному вихованні школярів. Дніпропетровськ : Інновація. 238 с.
Подоляк, Л. (2006). Психологія вищої школи : навчальний посібник. Київ : Філ-студія. 320 с.
Свіргунець, В. (2002). Формування інтересів і мотивів до занять з фізичного виховання. Вісник технологічного університету Поділля. № 5. Ч. 3. С. 43–47.
Сокол, І. (2013). «Вебквест» як інноваційний метод формування творчої особистості. https://prezi.com/tf7lzsyfhd09/presentation/.
Kaivola, T., Salomaki, T., & Taina, J. (2012). In quest for better understanding of student learning experiences. Social and Behavioral Sciences. № 46. р. 8–12.