ДЕМОКРАТИЧНИЙ ТРАНЗИТ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА: ІНДОКТРИНАЦІЯ ЧИ ФІЛОСОФСЬКИЙ СКЕПСИС КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ?

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.1(92).05

Ключові слова:

демократичний транзит, індоктринація, освітнє середовище, соціокультурний фактор, філософія освіти, філософський скепсис, критичне мислення.

Анотація

Високий рейтинг популярності демократичної риторики призвів до того, що потреба демократичного транзиту освітнього середовища набула статусу консенсусної норми практично у всіх суспільних та політичних середовищах сучасної України. Однак практика суспільних реалій має чимало розбіжностей із теоретичними ритуалами демократичних наративів. Основна проблема полягає в тому, що монополізація права політико-управлінських еліт говорити від імені демократії часто супроводжується зусиллями, які не лише не мають до демократії жодного стосунку, а й постають утіленням своєрідної антиутопії демократії, демократичних норм і процедур.

Посилання

Бондаренко, Н. (2023). Освітнє середовище: єдність форми та змісту. Вища освіта України, № 4, 40–49. DOI: https://doi.org/10.32782/NPUVOU. 2023.4(91).06.

Гурківська, А. І. (2022). Політична дійсність в епоху постправди: змістовно-функціональні особливості. Дис. … доктора філософії за спеціальністю «052 – Політологія». Інститут політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса НАН України, Київ. 288 с.

Левкулич, В. (2021). Вища освіта сучасності крізь призму концептуальних пріоритетів. International Scientific Journal of Universities and Leadership, (12), 100–116. https://doi.org/10.31874/2520-6702-2021-12-2-100-116.

Левкулич, В. (2022). Вища освіта у дзеркалі викликів та альтернатив сучасності. Філософія освіти. Philosophy of Education, 28(1), 139–158. https://doi.org/10.31874/2309-1606-2022-28-1-8.

Самчук, З. (2023). Перехрестя науково-освітніх альтернатив: монополія на прийняття рішень чи культивування компетентності?. Філософія освіти. Philosophy of Education, 28(2), 171–196. https://doi.org/10.31874/2309-1606-2022-28-2-10.

Berger, P. L., & Luckmann, T. (1967). The Social Construction of Reality : A Treatise in the Sociology of Knowledge. Anchor. 219 р.

Juergensmeyer E., Nocella A., & Seis M. (2019). Neoliberalism and Academic Repression. BRILL. 244 р.

Shapiro, B. (2020). Facts (Still) Don’t Care About Your Feelings: The Brutally Honest Sequel to the National Smash Hit. Creators Publishing. 219 р.

Shelton, J. (2023). The Education Myth: How Human Capital Trumped Social Democracy. Cornell University Press. 270 р.

Tulsi Gabbard. (2024). Democrats are acting as dictators in the name of democracy. URL.: https://www.youtube.com/watch?v=T01Ws8KQ4os.

Wodak, R. (2015). The Politics of Fear : What Right-Wing Populist Discourses Mean. Sage Publications. 256 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-10

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ ХХІ СТОЛІТТЯ: ПОШУК ПРІОРИТЕТІВ