ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.1(92).22Ключові слова:
дистанційне навчання, професійна освіта, мотивація студентів, якість навчальних матеріалів, інтерактивні методи навчання, самостійність.Анотація
сучасних умовах, коли дистанційне навчання стає все більш поширеним у зв’язку з технологічними змінами та змінами освітнього середовища, важливо розглянути, які чинники сприяють збереженню та підвищенню мотивації студентів до активного навчання. Дистанційне навчання вимагає від студентів незалежності, організаторських навичок і внутрішньої мотивації, оскільки вони перебувають у різних освітніх середовищах і не завжди мають доступ до прямої підтримки та спілкування з викладачами та однокурсниками. Тому ефективні методи стимулювання мотивації стають запорукою успішності дистанційної професійної освіти. Якість навчальних матеріалів є основним фактором, що впливає на мотивацію студентів. Вони мають бути цікавими, легкими для розуміння та максимально відповідати професійній підготовці. Якщо учні вважають матеріал корисним, цікавим і практичним, їхня мотивація автоматично підвищується. Одним із способів підвищення мотивації під час дистанційного навчання є використання інтерактивних методів. Веб-конференції, онлайн-групові дискусії, віртуальні лабораторії та інші інтерактивні інструменти можуть зробити процес навчання більш захоплюючим і ефективним, заохочуючи більш активну участь студентів. Організоване конкурентне середовище також може мати позитивний вплив на мотивацію студентів. Змагання, групові проекти та інші форми колективної роботи сприяють підвищенню інтересу учасників до навчання та самооцінки. Особливо важливо підтримувати позитивну атмосферу та визнавати успіхи студентів. Подяки, грамоти чи нагороди за досягнення можуть стати додатковим стимулом для студентів і підвищити їх мотивацію. Таким чином, мотивація студентів під час дистанційного навчання є складною, але досяжною метою. Важливо використовувати різноманітні методи та інструменти для надихання та підтримки мотивації, що сприяє якісній та ефективній освіті в цифровому середовищі.
Посилання
Данілов, О. (2016). Вирішення проблеми відсутності мотивації до навчання в учнів при дистанційному навчанні. Педагогіка вищої
школи. № 1 (4). С. 35–38. https://moluch.ru/th/3/archive/21/726/ (дата звернення: 10.01.2021).
Сікорський, П.І. (2020). Моделювання нових навчальних технологій у закладах вищої освіти: монографія. Львів: СПОЛОМ. 228 с.
Сікорський, П.І. (2019). Теоретико-методологічні засади моделювання нових навчальних технологій в середніх закладах освіти. Л. : СПОЛОМ. 389 с.
Artino, A. (2008). Motivational beliefs and perceptions of instructional quality: Predicting satisfaction with online training. Journal of Computer Assisted Learning. № 24 (3). P. 260–270. DOI: 10.1111/j.1365-2729.2007.00258.x.
Bekele, T. (2010). Motivation and satisfaction in internetsupported learning environments : A review. Educational Technology & Society. № 13 (2). P. 116–127.
Brophy, J. (2010). Motivating students to learn. 3’rd ed. New York : Routledge.
Keller, J. (2008). First principles of motivation to learn and e-learning. Distance Education. № 29 (2). P. 175–185. DOI: 10.1080/01587910802154970.
Keller, J. (2010).Motivational design for learning and performance : The ARCS model approach. New York : Springer.
Park J.-H., Choi H. (2009). Factors influencing adult learners’ decision to drop out or persist in online learning. Educational Technology & Society. № 12 (4). P. 207–217. http://www.ifets.info/.
Wighting, M., Liu J., & Rovai, A. (2008). Distinguishing sense of community and motivation characteristics between online and traditional college students. Quarterly Review of Distance Education. № 9 (3). P. 285–295.