ІНДИВІДУАЛЬНІ СТРАТЕГІЇ ХУДОЖНЬОЇ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ТВОРІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА МАЙБУТНІМИ ХУДОЖНИКАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.2(93).08

Ключові слова:

індивідуальні стратегії, образотворче мистецтво, інтерпретація творів мистецтва, професійна підготовка майбутніх художників, методика навчання історії образотворчого мистецтва d закладах вищої освіти

Анотація

У статті представлено результати експериментального дослідження індивідуальних стратегій художньої інтерпретації творів образотворчого мистецтва майбутніми художниками. Досліджуваний феномен трактується як сукупність методів і підходів, які використовує особистість для розуміння, тлумачення та дешифрування творів мистецтва. Виокремлено та схарактеризовано три типи таких стратегій – описова, евристична та смислотворча. Доведено, що індивідуальні стратегії художньої інтерпретації творів образотворчого мистецтва майбутніми художниками прямо залежать від знаннєво-тезаурусного, особистісно-емпатійного та рефлексивно-критичного основних контекстів. Результати дослідження уможливлюють висновок про ефективність фокусування навчального змісту сучасних історико-мистецьких курсів у закладах вищої художньої освіти на дослідженні творів мистецтва як систем знаків і символів на основі осмислення візуальних елементів художнього тексту в їх мінливості та множинності значень.

Посилання

Кириченко, О. І. (2015). Міждисциплінарний підхід до аналізу художніх творів у навчальному процесі майбутніх учителів образотворчого мистецтва (до постановки проблеми). Наукові записки КДПУ ім. В. Винниченка. Серія: Педагогічні науки. Вип. 139. С. 69–73.

Кремінь, В. Г., Ільїн, В. В., Борінштейн, Є. Р., Гальченко, М. С., Ліпін, М. В., Погрібна, Д. В., Савчук, Н. В., & Федорчук, О. А. (2020). Стратегії формування творчої особистості: методи, прийоми, форми: колективна монографія. Київ, Інститут обдарованої дитини НАПН України.

Пушонкова, О. А. (2023). Візуальна культура та мистецькі практики: естетична інтерпретація художнього твору. Черкаси.

Сунь, Пенфей (2018). Формування вміння семіотичної інтерпретації творів мистецтва в процесі фахової підготовки майбутніх учителів музики [автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.02. Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ].

Barnet, S. (2008). A Short Guide to Writing About Art. Pearson.

Belting, H., Wood, & Christopher S. (1987). The end of the history of art? Chicago: University of Chicago Press.

Chandler, D. (2007). Semiotics: The Basics. Routledge.

Goodman, N. (1976). Languages of Art. Hackett Publishing Company,

Shevniuk, O.L., & Matvienko, O.V. (2019) Moral Values and Skills: The Challenges of Space Exploration Practices. Philosophy and Cosmology. Vol. 23. P. 123–131. https://doi.org/10.29202/phil-cosm/23/11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-15

Номер

Розділ

ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРОЄКТИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ