СТРУКТУРА УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ ІЗ ВІЙСЬКОВОГО УПРАВЛІННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.2(93).09Ключові слова:
офіцери-управлінці, курсанти, вищі військові навчальні закладиАнотація
Дослідження спрямоване на обґрунтування структурних компонентів управлінської компетентності майбутніх бакалаврів із військового управління, а також на розробку практичних рекомендацій для підвищення якості їхньої підготовки. Аналіз останніх досліджень і публікацій на тему управлінської компетентності дав змогу визначити структуру й основні компоненти цієї компетентності. Було проаналізовано наукові роботи різних авторів, що стосуються компетентностей у галузі військового управління. Під час аналізу було встановлено, що структура управлінської компетентності майбутніх бакалаврів із військового управління складається із чотирьох основних компонентів: ціннісно-мотиваційного, когнітивно-комунікативного, практично-діяльнісного й особистісно-рефлексивного. Для ефективного формування управлінської компетентності майбутніх бакалаврів із військового управління потрібно зосередити увагу на інтеграції теоретичних знань і практичних навичок, розвивати ціннісно-мотиваційні орієнтації та забезпечити систематичний самоаналіз і рефлексію професійної діяльності.
Посилання
Балагур, Л. О. (2015). Підготовка майбутніх офіцерів-прикордонників до управління основними підрозділами охорони державного кордону (дис. … канд. пед. наук за спеціальністю 13.00.04). Нац. акад. Держ. прикордон. служби ім. Богдана Хмельницького. Хмельницький. С. 227.
Борисюк, О. М. (2019). Модель розвитку управлінської компетентності майбутніх офіцерів поліції. Вісник Національного університету оборони України, № 2 (52). С. 16–26.
Бриндіков, Ю. Л. (2018). Теорія та практика реабілітації військовослужбовців учасників бойових дій в системі соціальних служб (дис. ... канд. пед. наук за спеціальністю 13.00.05). Хмельницький нац. ун-т. Хмельницький. С. 559.
Бурий, С. (2016). Формування управлінської культури майбутнього офіцера в процесі практичної підготовки як педагогічна проблема. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Сер.: Педагогічні науки, № 1. С. 21–25.
Гринь, Є. (2018). Структура управлінської компетентності директора школи мистецтв у контексті реформи мистецької освіти. Професіоналізм педагога: теоретичній методичні аспекти, № 7. С. 211–220.
Дем’янюк, Ю. А. (2010). Формування військово-організаторських умінь у майбутніх офіцерів Державної прикордонної служби України (автореф. дис. ... канд. пед. наук за спеціальністю 13.00.04). Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б. Хмельницького. Хмельницький. С. 20.
Зельницький, А. М., Приходько, Ю. І., & Мітягін, О. О. (2015). Проблема якості підготовки офіцерів тактичної ланки управління в контексті проведення АТО. «Військова освіта» Національного університету оборони України, № 1 (31). С. 93–102.
Карамушка, Л. М., & Москальов, М. В. (2011). Психологічні умови підготовки майбутніх менеджерів до управління змінами в організації [Монографія]. Київ: Просвіта. С. 200.
Кушнір, В. (2021). Структура управлінської компетентності майбутніх магістрів дошкільної освіти. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, № 1 (5). С. 169–175.
Мацевко, Т. М. (2015).Управлінська компетентність офіцерів військово-соціального управління. Вісник Національного університету оборони України, № 1 (44). С. 148–153.
Повстун, O., & Козяр, M. (2019). Значення softskills у формуванні управлінської компетентності фахівців у галузі безпеки людини. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, № 20. С. 122–127.
Про затвердження Концепції військової кадрової політики Міністерства оборони України на період до 2025 року. Наказ Міністерства оборони України № 280 від 14.09.2021. URL: https://www.mil.gov.ua/content/mou_orders/mou_2021/280_nm.PDF (дата звернення 04.07.2021).