ВПЛИВ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

  • Роман ГРУШКО Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0009-0002-2400-4973

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.2(93).12

Ключові слова:

хмарні технології, штучний інтелект (AI), цифрова компетентність, інтерактивні уроки, персоналізоване навчання, критичне мислення, аналітичні навички, комунікаційні навички, дистанційне навчання, тренінги для вчителів, впровадження технологій, кібербезпека, дослідження AI, моніторинг навчального процесу

Анотація

У цій статті досліджено вплив хмарних технологій і штучного інтелекту (AI) на розвиток цифрової компетентності учнів у сучасних школах. На основі аналізу інтеграції цих технологій у навчальний процес стаття демонструє, як хмарні платформи забезпечують доступ до навчальних матеріалів, а AI-інструменти створюють персоналізовані ресурси для ефективного засвоєння матеріалу. Обговорено вплив на підвищення критичного мислення, аналітичних навичок і комунікаційних компетентностей учнів. Надано рекомендації для вчителів і адміністрації шкіл, що стосуються поступового впровадження нових технологій, навчання педагогів, залучення учнів до процесу й моніторингу ефективності. Стаття також пропонує напрями для подальших досліджень, зокрема, у сфері розвинених AI-технологій і покращення кібербезпеки.

Посилання

Вакалюк, Т. А., & Мар’єнко М. В. (2021). Досвід використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки в процесі навчання і професійного розвитку вчителів природничо-математичних предметів. Інформаційні технології і засоби навчання. № 81 (1). С. 340–355. https://doi.org/10.33407/itlt.v81i1.4225.

Коваленко, В. В., Литвинова, С. Г., Мар’єнко, М. В., & Шишкіна, М. П. (2020). Хмаро орієнтовані системи відкритої науки у навчанні і професійному розвитку вчителів: зміст основних понять дослідження. Фізико-математична освіта. № 3–2 (25). С. 67–74. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2020-025-3-028.

Коваленко, В. В., Мар’єнко, М. В., & Сухіх, А. С. (2021). Самоосвіта та саморозвиток педагогічних працівників із застосуванням інструментів відкритої науки. Освітній дискурс, № 37 (10). C. 28–38.

Коваленко, В. (2023). Реалізація професійної самоосвіти вчителів наукових ліцеїв із використанням хмаро орієнтованих сервісів відкритої науки. Фізико-математична освіта. № 38 (3). С. 12–19. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-3-002.

Корсікова, К. Г. (2020). Самоосвіта сучасного вчителя як безперервний процес удосконалення педагогічної майстерності. Технології, інструменти та стратегії реалізації наукових досліджень. С. 97–99.

Литвинова, С. Г. (2021) Засоби і сервіси хмаро орієнтованих систем відкритої науки для професійного розвитку вчителів ліцеїв. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». № 1 (48). С. 225–230. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.225-230.

Лупаренко, Л. А. (2021). Використання електронних систем відкритого доступу у процесі навчання і професійного розвитку вчителів. Освітній дискурс. № 37 (10). С. 59–69. https://doi.org/10.33930/ed.2019.5007.37(10)-6.

Мар’єнко, М. В. (2023). Ефективність хмаро орієнтованої методичної системи підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів для роботи в науковому ліцеї. Інформаційні технології і засоби навчання. № 97 (5). С. 125–137. https://doi.org/10.33407/itlt.v97i5.5434.

Носенко, Ю. Г., & Шишкіна, М. П. (2021). Розвиток хмаро орієнтованих сервісів і систем відкритої науки. Освітній дискурс. № 38. С. 11–12.

Овчарук, О. В. (2020). Сучасні підходи до розвитку цифрової компетентності людини та цифрового громадянства в європейських країнах». Інформаційні технології і засоби навчання. № 2 (76). С. 1–13.

Рябова, З. В., & Єльникова, Г. В. (2020). Професійне зростання педагогів в умовах цифрової освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. Том 80. № 6. С. 369–385. https://doi.org/10.33407/itlt.v80i6.4202.

Шишкіна, М. П. (2023). Перспективні шляхи запровадження хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процес навчання вчителів природничо-математичних предметів. Фізико-математична освіта. Вип. 4 (38). С. 79–83. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-4-012.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-15

Номер

Розділ

ЧАС РЕФОРМ: МЕТОДОЛОГІЯ ТА МЕТОДИКА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ