ВПЛИВ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.2(93).12Ключові слова:
хмарні технології, штучний інтелект (AI), цифрова компетентність, інтерактивні уроки, персоналізоване навчання, критичне мислення, аналітичні навички, комунікаційні навички, дистанційне навчання, тренінги для вчителів, впровадження технологій, кібербезпека, дослідження AI, моніторинг навчального процесуАнотація
У цій статті досліджено вплив хмарних технологій і штучного інтелекту (AI) на розвиток цифрової компетентності учнів у сучасних школах. На основі аналізу інтеграції цих технологій у навчальний процес стаття демонструє, як хмарні платформи забезпечують доступ до навчальних матеріалів, а AI-інструменти створюють персоналізовані ресурси для ефективного засвоєння матеріалу. Обговорено вплив на підвищення критичного мислення, аналітичних навичок і комунікаційних компетентностей учнів. Надано рекомендації для вчителів і адміністрації шкіл, що стосуються поступового впровадження нових технологій, навчання педагогів, залучення учнів до процесу й моніторингу ефективності. Стаття також пропонує напрями для подальших досліджень, зокрема, у сфері розвинених AI-технологій і покращення кібербезпеки.
Посилання
Вакалюк, Т. А., & Мар’єнко М. В. (2021). Досвід використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки в процесі навчання і професійного розвитку вчителів природничо-математичних предметів. Інформаційні технології і засоби навчання. № 81 (1). С. 340–355. https://doi.org/10.33407/itlt.v81i1.4225.
Коваленко, В. В., Литвинова, С. Г., Мар’єнко, М. В., & Шишкіна, М. П. (2020). Хмаро орієнтовані системи відкритої науки у навчанні і професійному розвитку вчителів: зміст основних понять дослідження. Фізико-математична освіта. № 3–2 (25). С. 67–74. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2020-025-3-028.
Коваленко, В. В., Мар’єнко, М. В., & Сухіх, А. С. (2021). Самоосвіта та саморозвиток педагогічних працівників із застосуванням інструментів відкритої науки. Освітній дискурс, № 37 (10). C. 28–38.
Коваленко, В. (2023). Реалізація професійної самоосвіти вчителів наукових ліцеїв із використанням хмаро орієнтованих сервісів відкритої науки. Фізико-математична освіта. № 38 (3). С. 12–19. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-3-002.
Корсікова, К. Г. (2020). Самоосвіта сучасного вчителя як безперервний процес удосконалення педагогічної майстерності. Технології, інструменти та стратегії реалізації наукових досліджень. С. 97–99.
Литвинова, С. Г. (2021) Засоби і сервіси хмаро орієнтованих систем відкритої науки для професійного розвитку вчителів ліцеїв. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». № 1 (48). С. 225–230. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.225-230.
Лупаренко, Л. А. (2021). Використання електронних систем відкритого доступу у процесі навчання і професійного розвитку вчителів. Освітній дискурс. № 37 (10). С. 59–69. https://doi.org/10.33930/ed.2019.5007.37(10)-6.
Мар’єнко, М. В. (2023). Ефективність хмаро орієнтованої методичної системи підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів для роботи в науковому ліцеї. Інформаційні технології і засоби навчання. № 97 (5). С. 125–137. https://doi.org/10.33407/itlt.v97i5.5434.
Носенко, Ю. Г., & Шишкіна, М. П. (2021). Розвиток хмаро орієнтованих сервісів і систем відкритої науки. Освітній дискурс. № 38. С. 11–12.
Овчарук, О. В. (2020). Сучасні підходи до розвитку цифрової компетентності людини та цифрового громадянства в європейських країнах». Інформаційні технології і засоби навчання. № 2 (76). С. 1–13.
Рябова, З. В., & Єльникова, Г. В. (2020). Професійне зростання педагогів в умовах цифрової освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. Том 80. № 6. С. 369–385. https://doi.org/10.33407/itlt.v80i6.4202.
Шишкіна, М. П. (2023). Перспективні шляхи запровадження хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процес навчання вчителів природничо-математичних предметів. Фізико-математична освіта. Вип. 4 (38). С. 79–83. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-4-012.