ПОРТРЕТ ПРОФЕСІЙНОГО СПІКЕРА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.2(93).13

Ключові слова:

ораторська діяльність, оратор, викладач, риторичні знання, ораторські вміння, ораторський стиль, ораторські звички, емоційний інтелект, енергопотенціал, публічний виступ

Анотація

Стаття розкриває портрет професійного спікера, визначаючи ключові характеристики (властивості) особистості викладача, що забезпечують ефективність ораторської діяльності, дають змогу досягнути ораторської майстерності й стати затребуваним лектором. Серед них виокремлено риторичні знання, ораторські вміння, лідерську позицію, ораторські звички, ораторський стиль, емоційний інтелект, високий енергопотенціал, дизайн-мислення, світогляд дослідника, автентичність. Риторичні знання та ораторські вміння є засадничими для здійснення ораторської діяльності. Лідерська позиція розташовує слухачів до спікера, супутньо породжує усвідомлене прагнення наслідування, зростання та перевершення. Серед ораторських звичок представлено звичку готуватися до публічного виступу, звичку рефлексувати, звичку читати, звичку навчатися, звичку бути успішним. Емоційний інтелект і високий енергопотенціал сприяють емоційному насиченню й наповненню промови енергетично-магнетичним контентом. Дизайн-мислення та світогляд дослідника слугують джерелом створення нових знань, оригінальних виступів, інноваційних освітніх продуктів. Автентичність виявляє справжність оратора, розкриває унікальність його особистості.

Посилання

Бреус, Ю. В. (2016). Психологічний аналіз феномену «лідерська позиція» викладача закладу вищої освіти. Університети і лідерство, 2. URL: https://ul-journal.org/index.php/journal/article/view/22/23.

Герман, В. В. (2015). Риторична особистість учителя-філолога. Filologia, socjologia i kulturoznawstwo. Teoretyczne i praktyczne aspekty rozwoju współczesnej nauki : zbiór artykułów naukowych. Konferencji Miedzynarodowej Naukowo-Praktycznej (Poznan, 30.09–01.10.2015). Warszawa : Sp. z o.o. «Diamond trading tour», 71–73.

Голуб, Н. Б. (2009). Теоретико-методичні засади навчання риторики у вищих педагогічних навчальних закладах : дис. … д-ра пед наук : 13.00.02. Київ, 506.

Ґоулман, Деніел (2021). Емоційний інтелект у бізнесі. Харків : Віват, 528.

Клименко, В. В. (2013). Психофізіологічні механізми праксису людини : монографія. Київ : вид. дім «Слово», 640.

Кові, Стівен Р. (2022). 7 звичок надзвичайно ефективних людей. Харків : КСД, 384.

Красницька, Ольга (2023). Автентичність викладача-лідера. Вища освіта України, 4, 64–72. https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2023.4(91).09.

Красницька, Ольга (2020). Методика підготовки публічного виступу. Військова освіта, 1 (41), 191–202. https://doi.org/10.33099/2617-1783/2020-1/191-202.

Нищета, В. А. (2018). Методика формування риторичної компетентності учнів основної школи в процесі навчання української мови : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.02. Херсон, 522.

Сергійчук, З. О. (2007). Риторика : навч. посіб. / за наук. ред. М. П. Корпанюка. Київ : Уніаерситет «Україна», 149.

Хміляр, О. Ф. (2018). Критичне та позитивне мислення офіцера. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Психологія, 7, 72–76. https://doi.org/10.25264/2415-7384-2018-7-72-76.

Хміляр, Олег (2024). Мала команда як ефективна група та осередок лідерства. Психологія і суспільство, 1 (89), 149–158. https://doi.org/10.35774/pis2024.01.149.

Хміляр, О. Ф. (2016). Психологія символічної регуляції дій і вчинків особистості : монографія. Київ : ТОВ «Контекст Україна», 380.

Khmiliar, Oleh & Lepka, Olha (2019). Vocation as a psychological resource of a happy person. Щастя та цивілізаційний розвиток : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Львів, 14–15 листопада 2019 р.). Львів : ЛНМУ імені Данила Галицького, 18–21.

Clear, James (2018). Atomic Habits: An Easy & Proven Way to Build Good Habits & Break Bad Ones. Avery, 320.

George, Bill & Sims, Peter (2017). True North: Discover Your Authentic Leadership. New York : Pearson, 288.

Liedtka, Jeanne, & Ogilvie, Tim (2011). Designing for Growth: A Design Thinking Toolkit for Managers. New York : Columbia University Press, 227.

Morgan, Jacob (2020). The Future Leader: 9 Skills and Mindsets to Succeed in the Next Decade. Hoboken : Wiley, 320.

Razzouk, Rim, & Shute, Valerie (2012). What Is Design Thinking and Why Is It Important? Review of Educational Research, 82, 3. https://doi.org/10.3102/0034654312457429.

Tracy, Brian (2008). Speak to win : how to present with power in any situation. New York : AMACOM, 208.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-15

Номер

Розділ

ГУМАНІЗАЦІЯ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ