СОЦІАЛЬНІ ІННОВАЦІЇ ТА СОЦІАЛЬНА ЗГУРТОВАНІСТЬ ЯК ЧИННИКИ УСПІШНОЇ СПІВПРАЦІ УНІВЕРСИТЕТІВ ТА ГРОМАД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.3(94).07

Ключові слова:

громади, соціальна згуртованість, соціальна інклюзія, соціальні інновації, університети

Анотація

У статті показана роль соціальних інновацій та соціальної згуртованості для сталого розвитку суспільства у співпраці університетів та громад. Проаналізовано методологічні та практичні напрацювання міжнародних ініціатив, а також попередніх досліджень соціальної згуртованості, соціальної інклюзії та співпраці університетів та громад. Розкрито сутність соціальних інновацій та соціальної згуртованості, їх тлумачення та впровадження в спільнотах та освітніх системах України та ЄС. Проаналізовано роль та результати міжнародних освітніх проєктів, зокрема проєктів Програми Еразмус+, що впроваджуються в УДУ імені Михайла Драгоманова, а також досвід інших проєктів міжнародної технічної допомоги, що спрямовані на посилення взаємодії університетів і суспільства, розвиток соціальних інновацій та соціальної згуртованості.

Посилання

Аналіз потреб у місцевій статистиці. (2020) Децентралізація в Україні. URL: https://decentralization.ua/uploads/library/file/943/АНАЛІЗ_ПОТРЕБ_У_МІСЦЕВІЙ_СТАТИСТИЦІ.pdf.

Діяльність донорських та міжнародних організацій в Україні у 2022–2024 роках. URL: https://home.ednannia.ua/analytics/data-catalog/357

Концепція впровадження та розвитку місцевої статистики в Україні: презентовано основні положення. URL: https://decentralization.ua/news/18616

Нестерова, М. (2024). Трансформаційні процеси в сучасному суспільстві та соціальні інновації. Матеріали VІІ Міжнародної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених «Методологія та технологія сучасного філософського пізнання» (Одеса, 23–24 травня 2024 р.), Державний заклад «Південно-український національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського». С. 22–24

Нестерова, М., Атнажева, Л., & Заможський, А. (2023). Соціальні інновації та управління різноманіттям у співпраці університетів та громад. Вища освіта України. № 1. С. 47–53.

Нестерова, М., & Оржель, О. (2023). Соціальна інклюзія як чинник успішної співпраці університетів та громад. Вища освіта України. Вип. 3 (90). С. 43–52. 10.32782/NPU-VOU.2023.3(90).06.

Український інститут майбутнього. Вплив війни на соціальну згуртованість та роль університетів у післявоєнній відбудові. Київ: Український інститут майбутнього, 2023. URL: https://www.uifuture.org/publications/.

Ушкаренко, I., & Соловйов, A. (2023). Соціальні інновації у системі сталого розвитку. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, (7). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-03-05

European Union. European Pillar of Social Rights. (2017). Official Journal of the European Union, 13 December 2017, 428 p., pp. 10–15. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32017C1213%2801%29.

Jordaan, M., & Jordaan, D. (2020). The Role of Community Partners in the Development of Students’ Social Responsibility: Insights from a South African Case Study. Leeds: Emerald Publishing. 123 p. URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/S2055-364120200000023006/full/html.

Mulgan, G. (2019). Social Innovation: How Societies Find New Ways to Solve Social Problems. Bristol: Policy Press. 324 p.

OECD. City Innovation in Utrecht, Netherlands. OECD Observatory of Public Sector Innovation. URL: https://cities-innovation-oecd.com/cities/utrecht-nld/.

Orzhel, O., & Nesterova, M. (2022). The Case of REDU Project: Aligning Results with Displaced Universities’ Needs and the Future of Ukraine. International Scientific Journal of Universities and Leadership. 42–55. 10.31874/2520-6702-2022-14-42-55.

Sengupta, E., Blessinger, P., & Mahoney, C. (2020). University–Community Partnerships for Promoting Social Responsibility in Higher Education. Leeds: Emerald Publishing, 275 p. URL: https://www.emerald.com/insight/publication/doi/10.1108/S2055-364120200000023.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-19

Номер

Розділ

ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРОЄКТИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ