У ПОШУКАХ СОВИ МІНЕРВИ: ОЦІНКА ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ІЗ ФІЛОСОФІЇ У ПРОВІДНИХ МІЖНАРОДНИХ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ РЕЙТИНГАХ

Автор(и)

  • Сергій КУРБАТОВ

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.4(83).03

Ключові слова:

галузеві міжнародні університетські рейтинги, філософія, індикатори оцінки філософії, освітні програми з філософії, філософські дисципліни.

Анотація

У статті розглядається, як оцінюються освітні програми з філософії у провідних міжнародних університетських рейтингах. Із провідних міжнародних університетських рейтингів – Шанхайського рейтингу (Shanghai Ranking), рейтингу QS (QS World University Rankings) та рейтингу ТНЕ (THE World University Rankings) – спеціальна оцінка програм із філософії присутня лише в рейтингу QS. У галузевому рейтингу ТНЕ освітні програми з філософії оцінюються у більш широкій категорії, присвяченій мистецтву та гуманітарним дисциплінам, а в галузевому Шанхайському рейтингу відсутня не лише філософія, а й гуманітарні дисципліни взагалі. Наведені останні результати рейтингу QS у галузі філософії, а також проаналізовано структури філософських курсів провідних університетів світу за результатами цього рейтингу. Ця стаття надрукована як частина дослідницького проєкту «Конвергенція економічних та освітніх трансформацій у цифровому суспільстві: моделювання впливу на регіональну та національну безпеку» (номер державної реєстрації 0121U109553).

Посилання

Курбатов Сергій. Галузеві міжнародні університетські рейтинги: у пошуках механізму оцінки якості наук про освіту // Вища освіта України. 2021. № 3 (82). С. 15–19.

Курбатов Сергій. Стратегії вищої освіти в умовах інтернаціоналізації: проблема якості // Аналіз провідного вітчизняного та зарубіжного досвіду щодо стратегій вищої освіти в умовах інтернаціоналізації для стійкого розвитку суспільства: препринт (аналітичні матеріали) (Частина І) / за ред. В. Зінченка. Київ: ІВО НАПН України, 2018. С. 48–66.

Курбатов Сергій. Сучасні методологічні підходи до розробки університетських рейтингів // Педагогіка і психологія. Вісник НАПН України. 2018. № 2 (99). С. 37–42.

Курбатов С. Феномен університету в контексті часових та просторових викликів: монографія. Суми: Університетська книга, 2014. 262 с.

Курбатов С. Університетські рейтинги та проблема оцінки якості викладання та навчання // Вища освіта України. 2018. № 4. C. 25–29. 6. Brankovic, Jelena. The absurdity of university rankings. URL: http://eprints.lse.ac.uk/110045/1/impactof socialsciences_2021_03_22_the_absurdity_of_university.pdf

Goglio, Valentina. (2016) One size fits all? A different perspective on university rankings // Journal of Higher Education Policy and Management, no. 2(38), pp. 212–226.

Maričić, Milica, Milica Bulajić, Zoran Radojičić, and Veljko Jeremić. (2016) Multivariate approach to imposing additional constraints on the Benefit-of-the-Doubt model: The case of QS World University Rankings by Subject // Croatian Review of Economic, Business and Social Statistics, no. 1(2), pp. 1–14.

NYU Department of Philosophy. Fall 2021 Graduate Courses. URL: https://as.nyu.edu/philosophy/ philosophy-courses/Graduate-Courses-Fall2021.html

NYU Department of Philosophy. Fall 2021 Undergraduate Courses. URL: https://as.nyu.edu/philosophy/ philosophy-courses/Undergraduate-Courses-Fall-2021.html

QS World University Rankings. URL: https://www.topuniversities.com/qs-world-university-rankings

QS World University Rankings by Subject. URL: https://www.topuniversities.com/subject-rankings/2021

QS World University Rankings by Subject: Philosophy. URL: https://www.topuniversities.com/universityrankings/ university-subject-rankings/2021/philosophy

QS World University Rankings By Subject: Methodology. URL: https://www.topuniversities.com/subjectrankings/ methodology

Robinson-García, Nicolás, and Clara Calero-Medina. (2014) What do university rankings by fields rank? Exploring discrepancies between the organizational structure of universities and bibliometric classifications. // Scientometrics, no. 3(98), pp. 1955–1970.

Shanghai Ranking. URL: http://www.shanghairanking.com/index.html

Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects. 2021. URL: http://www.shanghairanking.com/ rankings/gras/2021

Shanghai Ranking's Global Ranking of Academic Subjects Methodology. 2021. URL: http://www. shanghairanking.com/methodology/gras/2021

Stratilatis, Costas. (2014) University rankings and the scientification of social sciences and humanities // Ethics in Science and Environmental Politics, no. 2(13), pp. 177–192.

THE World University Rankings. URL: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings

THE World University Rankings 2022. Methodology. URL: https://www.timeshighereducation.com/worlduniversity- rankings/world-university-rankings-2022-methodology

THE World University Rankings by Subject: Arts and Humanities. URL: https://www.timeshighereducation. com/world-university-rankings/2022/subject-ranking/arts-and-humanities

THE World University Rankings by Subject: Arts and Humanities Methodology. URL: https://www. timeshighereducation.com/world-university-rankings-2022-subject-arts-and-humanities-methodology

University of Pittsburg. Department of Philosophy. Graduate courses. Spring 2022. URL: http://www. philosophy.pitt.edu/graduate/courses-fall

University of Pittsburg. Department of Philosophy. Undergraduate courses. Spring 2022. URL: http://www. philosophy.pitt.edu/undergraduate-courses

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-02

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА