МЕРЕЖЕВИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР

Автор(и)

  • Олександра РУБАНЕЦЬ

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.4(83).04

Ключові слова:

мережевий освітній простір, мережеві пізнавальні процеси, мережеві комунікації в навчальному процесі, мережеві взаємодії в навчальному процесі.

Анотація

У статті на основі дослідження особливостей навчання в онлайн і дистанційному режимі обґрунтовано необхідність становлення мережевого простору освіти як інтегрованої форми, що поєднує застосування інформаційних і мережевих технологій з інтерактивними формами навчання. Розглядаються мережеві пізнавальні процеси та мережеві комунікації в навчанні. Обґрунтовується необхідність переходу від текстової реальності до використання мережевих технологій як основи застосування інтерактивних форм навчання та формування на основі мережевої пізнавальної діяльності знаннєвого, експертного, аналітичного та проєктного середовища навчального процесу. Формування комунікативних зв’язків у контексті мережевої пізнавальної діяльності розглядається як основа засвоєння та реалізації соціальних компетенцій та етичних норм. Концентрація зусиль учасників на досягнення спільної мети сприяє засвоєнню когнітивних і соціальних цілей проєктної діяльності.

Посилання

Власенко Ф. П. Віртуальна реальність як простір соціалізації індивіда // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії, 2014. № 56. С. 208–217.

Згуровський М. Інформаційні мережеві технології в науці та освіті // Дзеркало тижня. 2002. № 25. 5 липня – 12 липня. URL: https://zn.ua/ukr/ business/informatsiyni_merezhevi_tehnologiyi_v_ nautsi_ta_osviti.

Кадемія М. Ю., Козяр М. М., Рак Т. Є. Інформаційно-комунікаційні технології навчання: словник-глосарій. Львів: СПОЛОМ, 2011. 327 с.

Поясок Т. Б. Застосування інформаційних технологій в навчальному процесі вищої школи: наук.-метод. посіб. для студентів та викладачів вищих навчальних закладів економічного профілю. Кременчук: ПП Щербатих О. В., 2009. 104 с.

Кочубей Н. Синергетические концепты в нелинейных контекстах: сети, управление, образование. Saarbrûcken, Deutschland: Palmarium Academic, 2013. 268 с.

Марченко О. В. Методологічні стратегії дослідження освітнього простору: монографія. Дніпропетровськ: Інновація, 2012. 350 с.

Мелешко В. В. Упровадження моделі мережевої організації профільного навчання: результати та перспективи // Проблеми сучасного підручника. 2018. Вип. 21. С. 253–260. URL: http://ipvid. org.ua/upload/iblock/208/20830a08601c3e31d425d c063360d18d.pdf

Мельник О. Л. Інтеграційні процеси і формування науково-освітнього простору (на прикладі науково-освітніх мереж) // Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». URL: http://novyn.kpi.ua/2009- 2/18_Melnik.pdf

Пукас І. Мережева взаємодія в освіті як фактор підвищення професійної компетентності педагогів // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2017. Вип. 56. С. 297–305.

Пономаренко Т. О., Чикиш В. В. Дистанційна освіта: філософський аналіз сучасного стану // Історико-філософські дослідження молодих учених: матеріали VII Всеукраїнської наук.-практ. конф. (18 квітня 2019 р.). Суми: ФОП Цьома С.П., 2019. С. 95–98.

Рубанець О. М., Ковальова С. Б. Нова філософія дистанційного навчання // Філософія та науково-технічна творчість у хронотопі технічного університету: матеріали ІІІ Міжнародної наук.- практ. конф. Київ: Ліра-К., 2020. С. 167–172.

Січкаренко К. О. Мережева організація інноваційної діяльності: наукова доповідь / НАН України, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України». Київ, 2015. 48 с.

Цимбалару А. Д. Педагогічне проектування освітнього простору в школі I ступеня: теорія і практика: монографія / НАПН України, Ін-т педагогіки. Київ: Педагогічна думка, 2013. 691 c.

Castells, M. (2010). The Rise of the Network Society. Second edition. With a new preface. WILEY A John Wiley & Sons, Ltd., Publication BLACKWELL, 597 р.

March, T. Working the Web for Education. Theory and Practice on Integrating the Web for Learning. 1997– 2001. URL: http://www.ozline.com/learning/theory.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-02

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ ХХІ СТОЛІТТЯ: ПОШУК ПРІОРИТЕТІВ