ВІДПОВІДАЛЬНЕ ГРОМАДЯНСТВО ЧЕРЕЗ НАУКОВУ ОСВІТУ: СОЦІОКУЛЬТУРНІ МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.4(83).07

Ключові слова:

відповідальне громадянство, наукова освіта, українська освіта, наукомістка економіка, Індустрія 4.0.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню соціокультурних механізмів розвитку відповідального громадянства інструментами наукової освіти в Україні. З 2015 р. в Європі реалізується стратегія розвитку відповідального громадянства через наукову освіту, проте дана стратегія залишається поза межами модернізації української освіти. Стаття пропонує огляд порядку денного розробки вищезазначених соціокультурних механізмів, адже конкретні механізми мають бути сформульовані в результаті комплексних досліджень. Обґрунтовано дослідницьку стратегію пошуку соціокультурних механізмів розвитку відповідального громадянства інструментами наукової освіти в Україні, яка складається із трьох етапів («Відповідальне громадянство у ХХІ столітті: глобальна та національна перспектива», «Наукова освіта як парадигма розвитку відповідального громадянства», «Соціокультурні механізми розвитку відповідального громадянства в Україні через наукову освіту») із підпорядкованими їм 12-ма дослідницькими завданнями (проаналізувати особливості відповідального громадянства у контексті викликів Індустрії 4.0 та глобальних пандемій; дослідити сучасну європейську освітню політику у сфері розвитку відповідального громадянства інструментами наукової освіти; розкрити потенціал державно-громадського партнерства в галузі розбудови відповідального громадянства через наукову освіту тощо).

Посилання

Гриневич, Л. М., Морзе, Н. В., & Бойко, М. А. (2020) Наукова освіта як основа формування інноваційної компетентності в умовах цифрової трансформації суспільства. Information Technologies and Learning Tools, 77(3), pp. 1–26.

Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018. https:// testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2019/12/ PISA_2018_Report_UKR.pdf

Adams, J., Avraamidou, L., Bayram-Jacobs, D., Boujaoude, S., Bryan, L., Christodoulou, A., Couso, D., Danielsson, A., Dillon, J., Erduran, S., & Evagorou, M. (2018) The Role of Science Education in a Changing World. NIAS Press.

Bayram Jacobs, D., Verstappen, P., & Henze, I. (2020) Enhancing Citizenship Skills in a Chemistry Lesson: Dealing with information from different sources. In 15 European Conference on Research in Chemical Education: ECRICE 2020 The Weizmann Institute of Science. URL: http://www.weizmann.ac.il/conferences/ ECRICE2020/abstract-book

Dahrendorf, R. (1997) The Public Responsibility of Intellectuals: Against the New Fear of the Enlightenment. Dahrendorf R. (eds) After 1989. St Antony’s Series. Palgrave Macmillan, London. URL: https:// doi.org/10.1007/978-1-349-25653-2_11

Dillon, J., & Avraamidou, L. (2020) Towards a Viable Response to COVID-19 from the Science Education Community. Journal for Activist Science and Technology Education, 11(2), 1–6. URL: https://doi.org/10.33137/ jaste.v11i2.34531

Erduran, S. (2020) Science Education in the Era of a Pandemic. Science & Education, Vol. 29, 233–235. DOI: 10.1007/s11191-020-00122-w

Maass, K., Doorman, M., Jonker, V., Wiejers, M. (2019) Promoting active citizenship in mathematics teaching. ZDM Mathematics Education, Vol. 51, 991–1003. DOI: 10.1007/s11858-019-01048-6

Maass, K., Sorge, S., Romero-Ariza, M. (2021) Promoting Active Citizenship in Mathematics and Science Teaching. International Journal of Science and Mathematics Education. URL: https://doi.org/10.1007/ s10763-021-10182-1

Malmberg, C., Urbas, A. (2020) The virtue of citizenship: The deficit of democratic politics in science education. Virtues as Integral to Science Education. Routledge, pp. 143–158.

Özden, M. (2020) Science Education for Citizenship: A Case Study. Anadolu Journal of Educational Sciences International , Vol. 10, Issue 1, pp.150–188. DOI 10.18039/ajesi.682020

Science Education for Responsible Citizenship (Report to the European Commission of the Expert Group on Science Education), European Commission, Brussels, 2015. URL: http://ec.europa.eu/research/swafs/pdf/ pub_science_education/KI-NA-26-893-EN-N.pdf

Usak, M., Masalimova, A. R., Cherdymova, E. I., & Shaidullina, A. R. (2020) New playmaker in science education: COVID-19. Journal of Baltic Science Education, Vol. 19(2), 180–185. DOI 10.33225/jbse/20.19.180

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-02

Номер

Розділ

ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРОЕКТИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ