МОВЛЕННЄВА АДАПТАЦІЯ ІНОЗЕМНИХ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ЧЕРЕЗ ОНЛАЙН ПІДГОТОВЧІ ФАКУЛЬТЕТИ ТА ОНЛАЙН КРАЄЗНАВЧІ СТУДІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.4(83).09

Ключові слова:

мовленнєва адаптація, підготовчі факультети, краєзнавчі студії, іноземні здобувачі освіти, соціокультурне середовище.

Анотація

У статті розглянуто інструменти мовленнєвої адаптації, такі як підготовчі факультети та краєзнавчі студії, у межах яких прискорюється адаптація іноземних здобувачів освіти в соціокультурне середовище, що сприяє професійній підготовці в закладах вищої освіти. Визначено, що ефективне використання цих інструментів потребує командної роботи, високого рівня кваліфікації та комунікації науковців, викладачів, методистів вишів, які працюють з іноземними студентами. Зважаючи на сучасні реалії (цифровізація та інформатизація, впровадження онлайн навчання), у статті запропоновано запровадження функціонування онлайн (віртуальних) підготовчих факультетів та віртуальних краєзнавчих студій у рамках функціонування цих факультетів. Констатовано, що використання інструментів онлайн освіти уможливлює підвищення інтенсивності вивчення української мови як іноземної в закладах вищої освіти. Означено роль запровадження віртуальних краєзнавчих студій у підвищенні рівня мовної та мовленнєвої компетентностей іноземних здобувачів освіти, а також важливість віртуальних музеїв, телевізійних програм різних жанрів для мовної та мовленнєвої адаптації іноземних здобувачів освіти в соціокультурному середовищі.

Посилання

Алєксєєнко І. В. Реалізація краєзнавчого компоненту змісту навчання іноземної мови у старшій школі (на матеріалі елективного курсу з англійської мови) // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота». 2014. Вип. 32. С. 12–14.

Гадомська А. А. Методика мовленнєво-культурної адаптації іноземних здобувачів освіти засобами креолізованих рекламних текстів: автореф. дис. ... канд. пед. наук., спец. 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова). Одеса, 2017. 21 с.

Гантімурова Н. І., Федчишин Н. О., Рудяк Ю. А. Професійна підготовка здобувачів освіти-іноземців у медичних університетах України // Підвищення якості вищої медичної освіти. Медична освіта. 2019. № 4. С.

Державний стандарт з української мови як іноземної. І середній рівень (В1) / [уклад.: Н. С. Ніколаєва та ін.]. Київ: [КНУ імені К. Д. Шевченка], 2012. 36 с.

Єдина типова навчальна програма з української мови для здобувачів освіти-іноземців основних факультетів нефілологічного профілю вищих навчальних закладів України III–IV рівнів акредитації / Наук.-метод. комісія з підгот. іноз. громадян, уклад.: Л. І. Дзюбенко [та ін.]. Київ, 2008. 48 с.

Кайдалова Л. Г. Черкашина Ж. В. Особливості підготовки іноземних громадян на підготовчих факультетах у вищих навчальних закладах // Проблеми трудової та професійної підготовки. Серія «Проблеми оновлення змісту педагогічної освіти в умовах євроінтеграції». 2011. Вип. 19. С. 42–50.

Калашнік Н. В. Особливості освітньо-виховної роботи з іноземними студентами у вищих медичних навчальних закладах України // Педагогічні науки. 2016. Вип. 1 (83). С. 60–66.

Кононова Т. О. Аналіз проблеми професійної підготовки іноземних здобувачів освіти у ВНЗ України // Проблеми інж.-пед. освіти: зб. наук. пр. / Укр. інж.- пед. акад. Харків: УІПА, 2013. № 38/39. С. 252–257. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2013_38-39_40

Крицький І. О., Гощинський П. В., Крицький Т. І., Горішній І. М., Мочульська О. М., Крицька Г. А. Формування професійної компетентності майбутнього лікаря на прикладі здобувачів освіти медичного факультету ТДМУ // Медична освіта. 2018. № 3. С. 44–47. DOI: 10.11603/ me.2414-5998.2018.3.8849

Кудіна Т. М. Формування лексичної компетентності української мови в іноземних слухачів підготовчих відділень: автореф. дис. … канд. пед. наук. Київ, 2013. 24 с.

Кушніров М. О. Сучасні підходи до навчання іноземної мови: орієнтація на цінності особистісного розвитку й гуманізму // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2014. № 8 (42). С. 348–356.

Любарець В. В. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності в умовах інформаційно-освітнього середовища: автореф. дис. ... д-ра пед. наук. Київ, 2019. 43 с.

Матвійчук О. В., Сергієнко В. П. Особливості навчання фізики іноземних здобувачів освіти на підготовчому відділенні технічного університету // Збірник наукових праць. Педагогічні науки / Херсонський державний університет. Херсон: Вид- во ХДУ, 2006. Вип. 43. С. 194–201.

Підготовка фахівців для іноземних країн у вищих навчальних закладах України: проблеми та перспективи розвитку: зб. матеріалів міжнар. наук.-практ. конф., 24–25 черв. 2010 р. / ред. кол.: Н. М. Черненко, І. Л. Фоміна. Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2010. 139 с.

Про вищу освіту: закон України. Відомості Верховної Ради України від 19.09.2014, № 37–38, стор. 2716, стаття 2004.

Сисоєва С. О. Компетентнісно зорієнтована вища освіта: формування наукового тезаурусу. 2015. С. 1–23. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/ eprint/11033/1/Sysoeva%20S.A.%202015.pdf

Цуркан М. Формування професійної мовленнєвої компетентності іноземних здобувачів освіти-медиків на заняттях з української мови // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. Серія: Педагогічні науки. 2019. Вип. № 3(60). С. 51– 56.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-02

Номер

Розділ

ГУМАНІЗАЦІЯ ОСВІТИ ТА ВИХОВАННЯ