SPEECH ADAPTATION OF FOREIGN STUDENTS WITH THE HELP OF ONLINE PREPARATORY FACULTIES AND ONLINE LOCAL HISTORY STUDIES
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.4(83).09Keywords:
мовленнєва адаптація, підготовчі факультети, краєзнавчі студії, іноземні здобувачі освіти, соціокультурне середовище.Abstract
The article considers the tools of speech adaptation, such as preparatory faculties and local history studies, in which the adaptation of foreign students to the socio-cultural environment is accelerated, which promotes professional training in higher education institutions. It is determined that the effective use of these tools requires teamwork, high levels of qualification, and communication of scientists, teachers, methodologists of universities who work with foreign students. Taking into account modern realities (digitalization and informatization, introduction of online learning), the article proposed the introduction of online (virtual) preparatory faculties and virtual local history studies within the functioning of these faculties. It is stated that the use of online education tools makes it possible to increase the intensity of learning the Ukrainian language as a foreign language in higher education institutions. The role of introduction of virtual local lore studies in raising the level of language and speech competences of foreign students is indicated. The importance of virtual museums, television programs of various genres for language and speech adaptation of foreign students in the socio-cultural environment.
References
Алєксєєнко І. В. Реалізація краєзнавчого компоненту змісту навчання іноземної мови у старшій школі (на матеріалі елективного курсу з англійської мови) // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота». 2014. Вип. 32. С. 12–14.
Гадомська А. А. Методика мовленнєво-культурної адаптації іноземних здобувачів освіти засобами креолізованих рекламних текстів: автореф. дис. ... канд. пед. наук., спец. 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова). Одеса, 2017. 21 с.
Гантімурова Н. І., Федчишин Н. О., Рудяк Ю. А. Професійна підготовка здобувачів освіти-іноземців у медичних університетах України // Підвищення якості вищої медичної освіти. Медична освіта. 2019. № 4. С.
Державний стандарт з української мови як іноземної. І середній рівень (В1) / [уклад.: Н. С. Ніколаєва та ін.]. Київ: [КНУ імені К. Д. Шевченка], 2012. 36 с.
Єдина типова навчальна програма з української мови для здобувачів освіти-іноземців основних факультетів нефілологічного профілю вищих навчальних закладів України III–IV рівнів акредитації / Наук.-метод. комісія з підгот. іноз. громадян, уклад.: Л. І. Дзюбенко [та ін.]. Київ, 2008. 48 с.
Кайдалова Л. Г. Черкашина Ж. В. Особливості підготовки іноземних громадян на підготовчих факультетах у вищих навчальних закладах // Проблеми трудової та професійної підготовки. Серія «Проблеми оновлення змісту педагогічної освіти в умовах євроінтеграції». 2011. Вип. 19. С. 42–50.
Калашнік Н. В. Особливості освітньо-виховної роботи з іноземними студентами у вищих медичних навчальних закладах України // Педагогічні науки. 2016. Вип. 1 (83). С. 60–66.
Кононова Т. О. Аналіз проблеми професійної підготовки іноземних здобувачів освіти у ВНЗ України // Проблеми інж.-пед. освіти: зб. наук. пр. / Укр. інж.- пед. акад. Харків: УІПА, 2013. № 38/39. С. 252–257. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2013_38-39_40
Крицький І. О., Гощинський П. В., Крицький Т. І., Горішній І. М., Мочульська О. М., Крицька Г. А. Формування професійної компетентності майбутнього лікаря на прикладі здобувачів освіти медичного факультету ТДМУ // Медична освіта. 2018. № 3. С. 44–47. DOI: 10.11603/ me.2414-5998.2018.3.8849
Кудіна Т. М. Формування лексичної компетентності української мови в іноземних слухачів підготовчих відділень: автореф. дис. … канд. пед. наук. Київ, 2013. 24 с.
Кушніров М. О. Сучасні підходи до навчання іноземної мови: орієнтація на цінності особистісного розвитку й гуманізму // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2014. № 8 (42). С. 348–356.
Любарець В. В. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності в умовах інформаційно-освітнього середовища: автореф. дис. ... д-ра пед. наук. Київ, 2019. 43 с.
Матвійчук О. В., Сергієнко В. П. Особливості навчання фізики іноземних здобувачів освіти на підготовчому відділенні технічного університету // Збірник наукових праць. Педагогічні науки / Херсонський державний університет. Херсон: Вид- во ХДУ, 2006. Вип. 43. С. 194–201.
Підготовка фахівців для іноземних країн у вищих навчальних закладах України: проблеми та перспективи розвитку: зб. матеріалів міжнар. наук.-практ. конф., 24–25 черв. 2010 р. / ред. кол.: Н. М. Черненко, І. Л. Фоміна. Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2010. 139 с.
Про вищу освіту: закон України. Відомості Верховної Ради України від 19.09.2014, № 37–38, стор. 2716, стаття 2004.
Сисоєва С. О. Компетентнісно зорієнтована вища освіта: формування наукового тезаурусу. 2015. С. 1–23. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/ eprint/11033/1/Sysoeva%20S.A.%202015.pdf
Цуркан М. Формування професійної мовленнєвої компетентності іноземних здобувачів освіти-медиків на заняттях з української мови // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. Серія: Педагогічні науки. 2019. Вип. № 3(60). С. 51– 56.