КЛЮЧОВІ РИЗИКИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ: ПОШУКИ АДЕКВАТНИХ ВІДПОВІДЕЙ

Автор(и)

  • Катерина АСТАХОВА

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.2(81).03

Ключові слова:

освітні ризики, освіта знання, освіта розуміння, контингентні, кадрові, фінансові ризики, ризик утрати якості, освітні ареали, невизначеність.

Анотація

Статтю присвячено деяким ключовим ризикам, яким схильна сьогодні освіта: фінансовому, кадровому, контингентному та ризику втрати якості. Автор намагається показати, як в умовах невизначеності нові інноваційні освітні структури – і серед них Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія» – шукають шляхи пом’якшення цих ризиків.

Посилання

Абітурієнтське середовище періоду глокалізації: шляхи формування та тенденції розвитку: матеріали XIX Міжнар. наук.-практ. конф., Харків, 12 лют. 2021 р. / М-во освіти і науки України, Ін-т вищої освіти НАПН України, Харк. гуманітарний ун-т «Нар. укр. акад.» [та ін.; редкол.: К. В. Астахова (голов. ред.) та ін.]. Харків: Вид-во НУА, 2021. 208 с. URL: http://dspace.nua.kharkov.ua/ jspui/handle/123456789/2134 (Дата звернення: 22.04.2021)

Будущее высшей школы: экспертный взгляд. Форсайт-исследование – 2030. Москва: ИНФРА-М; Красноярск: СФУ, 2018. 293 с.

Гребнев Л. ВТО и Российские ВУЗы: от жесткой конкуренции к взаимовыгодному сотрудниче- ству // Высшее образование в России. 2006. № 4. С. 28–32.

Гребнев Л. Образование – рынок «медвежьих услуг» // Высшее образование сегодня. 2005. № 3. С. 55–65.

Опфер Е. А. Риск-менеджмент в управлении качеством образования в вузе // Высшее образование в России. 2015. № 10. С. 84–90. 6. Пономаренко В. С. Кластеризація абітурієнтського середовища як результат дії механізмів самоорганізації учасників освітнього процесу // Абітурієнтське середовище періоду глокалізації: шляхи формування та тенденції розвитку: матеріали XIX Міжнар. наук.-практ. конф., Харків, 12 лют. 2021 р. / М-во освіти і науки України, Ін-т вищої освіти НАПН України, Харк. гуманітарний ун-т «Нар. укр. акад.» [та ін.; редкол.: К. В. Астахова (голов. ред.) та ін.]. Харків: Вид-во НУА, 2021. С. 5–14. URL: http://dspace.nua.kharkov.ua/ jspui/handle/123456789/2134 (Дата звернення: 22.04.2021)

Постиндустриальный переход в высшем образовании: доклад Фонда «Центр стратегических разработок "Северо-Запад"». Санкт-Петербург, 2005. 281 с.

Строгецкая Е. В. Идея и миссия современного университета // Вопросы образования. 2010. № 4. С. 79.

Филонович С. Р. Life-long learning: последствия для высшей школы // Вопросы образования. 2010. N 4. С. 55–66.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-02

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА