ПОГЛИБЛЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В СТРУКТУРІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ АРХІТЕКТОРІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.2(81).10Ключові слова:
архітектурна освіта; екологічна компетентність майбутнього архітектора; компетентнісна модель підготовки фахівця архітектора; сталий збалансований розвиток; ноосферний науковий підхід.Анотація
Формування екологічної компетентності, тобто ціннісно-змістовних екологічних настанов, є засобом сучасного ноосферного наукового підходу у світорозумінні, відповідно до якого фахівець має бути обізнаним у своїй професійній ролі, мати уяву про закономірності, що діють у природі та соціумі. Визначено моральні принципи і фактори екологічної культури, які становлять внутрішню основу екологічної безпеки, загалом сталого, збалансованого, гармонійного, природоузгодженого розвитку.
Посилання
Освітньо-професійна програма «Дизайн архітектурного середовища» першого (бакалаврського) рівня ВО за спеціальністю 191 Архітектура та містобудування галузі знань 19 Архітектура та будівництво. URL: http://er.nau.edu.ua/handle/ NAU/9120
Осипенко О. Ю., Саєнко Т. В. Психолого- педагогічні проблеми компетентнісного підходу у екологічній підготовці студентів // Актуальні проблеми вищої професійної освіти: тези доп. міжнар. наук.-практ. конф. 21–22 березня 2013 р. Київ, 2013. С. 87–90.
Осипенко О. Ю. Екологічна підготовка майбутніх архітекторів у структурі вищої архітектурної освіти // Наука і вища освіта: теоретичний та науково-методичний часопис. 2017. №1, дод. 2. С. 292– 302.
Саєнко Т. В. Освіта екобезпечного інформаційного суспільства: проблеми і перспективи: монографія. Київ: Освіта України, 2008. 288 с.
Бугаев А. Ф. Кодекс новой цивилизации: основы экологической безопасности. Киев: Изд-во «СПД Павленко», 2020. 624 с.
Глазачев С. Н., Когай Е. А. Экологическая культура и образование: очерки социальной экологии. Москва: Горизонт, 1999. 173 с.
Зимняя И. А. Педагогическая психология: учебник для вузов. Москва: Логос, 2000. 384 с.
Крутов В. В. Возвращение к себе. Основы развития сознания и управления мышлением. Киев: Генеза, 2014. 400 с. 9. Лернер И. Я. Процесс обучения и его закономерности. Москва: Знание. 1980. 96 с.
Лихачев Б. Т. Философия воспитания. Специальный курс. Москва, 1995. 250 с.
Огарев Е. И. Компетентность образования: социальный аспект. Санкт-Петербург: Изд-во РАО ИОВ, 1995. 283 с.
Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация. Москва, 2002. 394 с.
Фокин Ю. Г. Психодидактика высшей школы. Психолого-дидактические основы преподавания. Москва: Изд-во МГУ им. Н. Э. Баумана, 2000. 423 с.