HUMANITARIAN DISCOURSE OF DNIPROV POLYTECHNICS
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.1(80).03Keywords:
humanitarian discourse, humanization, humanization of education, pedagogical paradigm, mental health, intellectual personality, anthropocentrism, communicative competences.Abstract
In the context of modern state-building processes, the importance of humanization and humanization of the educational process is pointed out, the development of humanitarian education at the technical university is traced, the state of educational work to ensure an intelligent, informed, innovative, self-identified personality integrated into society is analyzed. New vectors of own vision of humanitarian development in technical university are defined.
References
Дебре Р. Інтелектуальна влада у Франції / пер. з фр. В. Артюха. Київ: Дух і літера, 2008. 308 с.
Конституція України. Київ: Право, 1996. 54 с.
Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття) // Освіта. Грудень. № 44, 45, 46.
Закон України «Про освіту» // Верховна Рада України. Законодавство України про освіту: збірник законів за станом на 10 березня 2002 р. Київ: Парламентське вид-во, 2002.
Закон України «Про вищу освіту». URL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
Закон України «Про освіту». URL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті. Проект // Шкільний світ. 2001. Липень. 16 с.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Кив: Либідь, 1997. 376 с.
Гончар О. Т. Щоденники: у 3 т. Т. 2 (1968– 1983) / упоряд. В. Д. Гончар. Київ: Веселка, 2003. С. 286.
Степовичка Леся. За Україну, за Дніпро. 2014–2019… Внесок НТУ «Дніпровська політехніка» в оборону держави під час війни на Сході України. Дніпро: НТУ «ДП», 2019. 200 с.