TRAINING TECHNOLOGIES IN STUDY OF MASTERS AS FUTURE MANAGERS OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2020.4(79).07

Keywords:

future masters, management in education, educational institutions, training education, variation programs, information-analytical activity.

Abstract

An article is devoted to problems of renewing of educational programs for future masters in specialty “Management of Educational Institutions”. It is shown that modern activity of managers at different positions is connected with high level of analytical and information competence. An achievement of this level of professional features is possible with using of communication technologies and renewing of educational programs by the contents. According to an order of top-manager these programs must include the improvement the modern information technologies to organization of educational process. The forming of variation educational program is shown for two themes “Information-analytical means” and “Pedagogical rhetoric”.

References

Биков В. Ю., Богачков Ю. М., Жук Ю. О. Моніторинг рівня навчальних досягнень з використанням Інтернет-технологій: монографія / АПН України; Інститут інформаційних технологій і засобів навчання. Київ: Педагогічна думка, 2008. 127 с.

Демиденко Т. М. Інформаційна культура сучасного вчителя: навч. посібник / Черкаський держ. ун-т ім. Богдана Хмельницького. Черкаси, 2003. 96 с.

Зінчук Н. А. Інформаційно-аналітична компетентність менеджера: значення у професійній управлінській діяльності та передумови формування у ВНЗ. URL: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ ITZN/em7/content/08znashi.htm

Козлакова Г. О. Комп’ютеризовані технології обробки ділової інформації: навч. посіб. / за ред. В. І. Костюка. Київ; Рівне: Вид-во РДТУ, 2001. 233 с.

Олійник В. В. Формування інформаційно-аналітичних умінь майбутніх інженерів-педагогів у процесі фахової підготовки // Проблеми інженерно-педагогічної освіти: зб. наук. праць. 2013. № 37. С. 15–22.

Сабліна Е. А. Методологічні засади інформаційної культури особистості // Збірник наукових праць Уманського держ. пед. ун-ту ім. П. Тичини / гол. ред. Мартинюк М.Т. Умань: СПД Жовтий, 2008. Ч. 4.118 с.

Озерян О. Л. Розвиток інформаційно-аналітичної компетентності науково-педагогічних працівників // Матеріали ІІІ Всеукр. круглого столу «Актуальні проблеми освітнього процесу в контексті європейського вибору України» (Київ, 29 жовтня 2019 р.) / Київський національний університет будівництва і архітектури, ФОП Ямчинський О. В. Київ, 2019. С. 84–89.

Озерян О. Л. Карти структурованої інформації як засіб моделювання управлінської діяльності керівника вищого навчального закладу: навч.- метод. посіб. Київ: НАПН України, Ун-т менедж. освіти, 2013. 68 с.

Published

2023-05-03

Issue

Section

PERIOD OF CHANGE: EDUCATION PROCESS METHODOLOGY AND METHOD