PREPARING A FUTURE TEACHER FOR CIVIC EDUCATION AT SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOV.2020.2(77).11Keywords:
future teacher, teacher training, competencies, New Ukrainian School Concept, civic education, content of civic education.Abstract
The peculiarities of the readiness and preparation of future teachers to study civic education in the conditions of approval of the Concept of the New Ukrainian School are substantiated, emphasis is placed on the importance of professional development of the modern teacher. The purpose, objectives and content of the civic education school subject are analyzed. Attention is drawn to the meaningful preparation of a future civic education teacher.
References
Громадянська освіта: основи демократії: 11(12) клас: навчальний посібник / Бакка Т. В., Ладиченко Т. В., Марголіна Л. В. та ін. Харків: Вид. група «Основа», 2009. 207 с.
Журавський В. С. Вища освіта як фактор державотворення і культури в Україні. Київ: Видав. Дім «Ін Юре», 2003. 416с.
Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності // Інформаційний збірник МОН України. 2000. № 22.
Концепція громадянської освіти в Україні // Громадянська освіта: книга для вчителя / Арцишевський Р. А., Бакка Т. В., Гейко І. М. та ін. Львів: ТЕКА, 2002. С. 8–16.
Кремень В. Вища освіта і наука. Проблеми вищої школи // Освіта і наука України: шляхи модернізації (Факти, роздуми, перспективи). Київ: Грамота, 2003. С. 100–130.
Про схвалення Концепції розвитку громадянської освіти в Україні. URL: https://www.kmu. gov.ua/npas/pro-shvalennya-koncepciyi-rozvitkuromadyanskoyi- osviti-v-ukrayini
Навчальна програма інтегрованого курсу для 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів. URL: https://osvita.ua/school/program/ program-10-11/58875/