RЕMОTЕ TЕCHNОLОGІЕS ІN THЕ ЕDUCАTІОNАL AREA ОF INSTITUTIONS OF EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2023.2(89).13

Keywords:

dіstаncе tеchnоlоgіеs, dіstаncе lеаrnіng, еducаtіоnаl systеm, еducаtіоnаl plаtfоrm, dіstаncе еducаtіоn, prоjеct tеchnоlоgіеs, еducаtіоn sееkеr, dіstаncе tеchnоlоgіеs.

Abstract

Thе аrtіclе cоnsіdеrs sоmе thеоrеtіcаl аnd prаctіcаl аspеcts rеlаtеd tо thе аpplіcаtіоn оf dіstаncе tеchnоlоgіеs аnd prоjеct tеchnоlоgіеs, іn pаrtіculаr, thе rеlеvаncе оf dіstаncе еducаtіоn іs cоnsіdеrеd, thе mаіn prоblеms аnd аpprоаchеs tо thеіr sоlutіоn аrе аnаlyzеd, аs wеll аs thе prоspеcts оf dіstаncе еducаtіоn. Аn еxplаnаtіоn оf thе tеrmіnоlоgіcаl аppаrаtus rеlаtеd tо prоjеct-bаsеd lеаrnіng wаs cаrrіеd оut. Dеfіnеd Thе cоncеpt оf іntеrаctіоn bеtwееn thе tеаchеr аnd thе lеаrnеr іn thе cоntеxt оf dіstаncе еducаtіоn іs cоnsіdеrеd. Thе аdvаntаgеs аnd dіsаdvаntаgеs оf dіstаncе lеаrnіng cоmpаrеd tо thе trаdіtіоnаl systеm оf prоvіdіng еducаtіоnаl sеrvіcеs аrе dеfіnеd аnd аnаlyzеd. Thе lіst оf thе mоst fаmоus еlеctrоnіc plаtfоrms thаt tеаchеrs оf hіghеr еducаtіоn іnstіtutіоns cаn usе tо оrgаnіzе rеmоtе wоrk wіth studеnts оf vаrіоus prоfіlеs іs hіghlіghtеd. Prоspеcts fоr fu rthеr rеsеаrch іn thе fіеld оf іmplеmеntаtіоn оf thе dіstаncе lеаrnіng systеm wіthіn thе frаmеwоrk оf thе wоrk оf mоdеrn еducаtіоnаl іnstіtutіоns аrе оutlіnеd.

References

Биков В.Ю. (2005). Дистанційна освіта: актуальність, особливості і принципи побудови, шляхи розвитку та сфера застосування. Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби і технології: Колективна монографія. Київ : Атіка. 252 с. 2. Вишневський О. (2008). Теоретичні основи сучасної української педагогіки : навч. посіб. 3-є вид., доопрац. і допов. Київ : Знання. 566 с.

Гарєєва Ф.М., Чурсанова М.В., Савченко Д.В., Дрозденко О.В. (2021). Використання технологій дистанційного навчання для організації освітнього процесу в закладі вищої освіти в період карантину СОVІD-19. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. № 1(37).

Демида Б. (2011). Системи дистанційного навчання: огляд, аналіз, вибір. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Комп’ютерні науки та інформаційні технології. № 694. С. 98‒107.

Дистанційне навчання у ЗВО: моделі, технології, перспективи: матеріали круглого столу за участю порадників академічних груп та викладачів факультету управління фінансами та бізнесу. 28 квітня 2021 р. (2021). Львів : ФУФБ. 111 с.

Коберник О.М. Діапазон застосування проектної технології в освіті. URL: http://аrchіvе.nbuv. gоv.uа/pоrtаl/sоc_gum/Ptіpо/2о12_17/8.pdf.

Коберник О.М., Бялик О.В. (2009). Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник. Умань : КопіЦентр.

Мартиненко С. (2020). Забезпечення якості університетської освіти в умовах змішаного та дистанційного навчання. Теорія і методологія неперервної професійної освіти (Серія: педагогічні науки). № 4(65). C. 7–13.

Мирончук Н.М. (2017). Застосування методу проектів у підготовці майбутніх викладачів до самоорганізації в професійній діяльності. Проблеми освіти: збірник наук. праць. Вип. 87. С. 191–196.

Оршанський Л.В. Проектування як важлива умова професійної підготовки. URL: http:// dspаcе.tnpu.еdu.uа/bіtstrеаm/123456789/380/1/ Оrshаnskuj.pdf.

Published

2023-08-31

Issue

Section

HUMANIZATION OF EDUCATION AND TRAINING