METHODOLOGICAL BASIS OF THE ACTIVITY OF THE ANATOMICAL STUDENT SCIENTIFIC GROUP

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.1(92).15

Keywords:

student anatomical circle, professional medical education, organizational work.

Abstract

This paper analyzes and researches the work of the student research group at the department of human anatomy in accordance with the growing requirements against the background of European integration and the main traditions of higher medical education. in this regard, the student scientific circle not only plays an important role in the formation of professional dominance, but is also a powerful educational factor that lays the foundations of ethics and deontology of professional medical activity. The article analyzes various types of student research work, in which students try to solve problems in their professional field, in this case medicine, and methodological approaches to scientific research are analyzed. Current research competencies acquired by students during work in a scientific group (informational and communicative, methodological, theoretical, empirical) are given.

References

Тюптя, Л.Т., Іванова, І. Б. (2009). Самостійна робота студентів в умовах інформаційного навчального середовища. Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами, № 6, с. 34–66.

Лісецька, І.С. (2020). Роль студентського наукового гуртка в підготовці майбутніх висококваліфікованих спеціалістів. Сучасна педіатрія. Україна, № 2, с. 104–107. https://doi.org/10.15574/SP.2020.106.104

Повідайчик, О.С., & Повідайчик, М.М. (2017). Основні підходи до науково-дослідницької роботи студентів. Науковий вісник Ужгородського університету. серія: «педагогіка. соціальна робота», № 1, с. 216–218.

Published

2024-06-11

Issue

Section

PERIOD OF CHANGE: EDUCATION PROCESS METHODOLOGY AND ME