FORMATION OF CIVIC QUALITIES OF THE PERSONALITY
DOI:
https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.2(93).15Keywords:
civic education, assertiveness, civic quality, civic dignity, social value, civic education, patriotismAbstract
The article examines the basic civic qualities of the personality, in particular, the ability to protect one's interests, respect the interests and rights of others, which should be formed from early childhood within the framework of the education of assertiveness as a person's ability to act independently of external influence and assessments, to confidently defend one's rights while respecting the rights of others. Civic dignity as the quintessence of civic education of the individual is analyzed. Civic dignity as an important civic quality helps a person to realize his place in society, his rights and responsibilities, to feel personal responsibility towards compatriots, the Motherland and himself, and ultimately determines his civic behavior. It is noted that a sense of civic dignity involves experiencing a positive attitude towards oneself as a citizen and demanding the same attitude from others, and helps a person to realize his place in society, his civic duty, responsibility to his compatriots, the Motherland and himself, and determines his civic behavior as a result of education of the civic qualities and virtues outlined above, the formation of a patriot and citizen of Ukraine takes place. At the same time, as a patriot, a person feels love for his Motherland, and as a citizen, he is aware of his duties to it.
References
Артюшенко, О. (2017). Гідність як цінність буття українського суспільства. Вісник Львівського університету. Серія філос.-політолог. студії. Вип. 10. С. 7–12.
Бех, І. Д. (1998). Психолого-педагогічні умови виховання у молоді громадянськості. Громадянське виховання молоді в умовах трансформації суспільства: зб. наук. ст. Черкаси. С. 3–6.
Бобрицький, В. І. (2019). Феномен громадянської освіти у філософському, соціальному і освітньому контекстах. Освітній дискурс: збірник наукових праць. Випуск 11 (3). С. 7–19.
Вдовіченко, С., & Кампо, В. (2012). Право на людську гідність: українська теорія і практика у контексті європейського досвіду. Вісник Конституційного Суду України. 2012. № 4. С. 55–62.
Гончаренко, С. (2012). Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. 376 с.
Гук, О. (2012). Асертивність як складова культури демократичного врядування. Демократичне врядування: науковий Вісник. Вип. 9. URL: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2022/feb/26892/guk.pdf.
Гупан, Н., & Прометун, О. (2008). Формування критичного мислення учнів у процесі навчання прав людини. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: збірник наук. праць / Уманський держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. Умань. № 27. URL: https://chtyvo.org.ua/authors/Hupan_Nestor/Formuvannia_krytychnoho_myslennia_uchniv_u_protsesi_navchannia_prav_liudyny/.
Зубрицька, Л. Й., & Побережник, А. Я. (2018). Громадянська освіта у творчості Сергія Рябова як спосіб поширення та утвердження цінностей громадянського суспільства. Наукові записки кафедри політології НаУКМА. Вип. 1. С. 95–107.
Карпушевська, Л. Р. (2016). Теоретико-методологічні засади становлення громадянських якостей вихованців інтернатних закладів. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. Вип. 20 (1). С. 210–222.
Конституція України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР. URL: https://ips.ligazakon.net/document/Z960254K.
Кремень, В. Г. (Ред). (2008). Енциклопедія освіти. Київ: Юрінком Інтер. 1040 с.
Марущак, Н. В. (2018). Деякі аспекти розуміння людської гідності у працях видатних представників філософської думки Нового часу. Forum Prava. (4). С. 33–41.
Про схвалення Концепції розвитку громадянської освіти в Україні. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2018 р. № 710-р Київ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/710-2018-%D1%80#n299.
Продан, Т. (2017). Людська гідність між мораллю і правом. Вісник Львівського університету. Серія філос.-політолог. студії. Вип. 9. С. 18–25.
Ремех, Т. А. (2018). Сутність і структура громадянської компетентності учня Нової української школи. Український педагогічний журнал. № 2. С. 34–41.
Сухомлинська, О. (1999). Ідеї громадянськості й школа в Україні. Шлях освіти. № 4. С. 20–25.
Фальова, О. Є. (2015). Асертивність як фактор самореалізації особистості жінки. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Серія «Психологія». Вип. 50. С. 258–267.
Ціпан, Т. С. (2012). Педагогічні умови громадянського вихованняпідлітків у дитячо-юнацьких об’єднаннях: дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Ціпан Тетяна Степанівна. Рівне. 23 с.
Швець, Т. Е. (2001). Громадянськість особистості як основний критерій ставлення громадянського суспільства. Держава і право. Ін-т держави і права ім. В. Корецького. № 9. С. 517–527. URL: https://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp15/shvec_tezi.pdf.