FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’READINESS FOR THE FORMATION OF STUDENTS’ DIALOGUE CULTURE
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.3(82).07Keywords:
dialogic culture, future teachers, primary school, professional readiness, dialogue, interaction between applicant and teacher.Abstract
The readiness of future primary school teachers’ readiness for the formation of students’ dialogue culture during the transformation of the system to sufficient current nutrition, which is prone to the lack of this fragmentation in contemporary pedagogical sciences. In the article, the understanding of the dialogue culture is clarified and the mind is formulated in the minds of the professional education. Also author shows components of pedagogical interaction in a specialized university, condition of highly effective cooperation between all educational process participants and didactic conditions for formation of dialogical culture: take into account the student’s opinion, development of future teacher’s critical professional thinking and form future teacher’s hard skills and soft skill.
References
Джоган В. Культура діалогу як основна характеристика якості професійного спілкування майбутніх психологів. URL: http://surl.li/ukxg
Наказ МОН від 15.01.2018 № 36 «Про затвердження Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти». URL: http://surl.li/ukxs
Нова Українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи. URL: https://www. kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ ukrainskashkola.
Освіта дорослих: теоретичні і методологічні засади: монографія / авт. кол.: Лук’янова Л., Сігаєва Л., Аніщенко О. та ін. Київ: Педагогічна думка, 2012. 272 с.
Професійний стандарт «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти». URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/ v1143732- 18#Text
Смагіна Т. М. Зміщення акцентів з hard skills на soft skills в підвищенні професійної компетентності педагогів у системі післядипломної освіти // Розвиток професійної компетентності педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти регіону: збірник матеріалів конференції / за ред. О. В. Пастовенського. Житомир, 2017. C. 18–21.
Шуневич О. М. Фасилітативний підхід як умова трансформаційного навчання вчителів у післядипломній освіті // Суспільні дисципліни як засіб формування цивілізаційної компетентності здобувачів освіти: матеріали І Всеукраїнської заочної наук.- практ. конф. / Навчально-науковий інститут права НУВГП. Рівне, 2018. С. 219–224.