CONCEPTUAL SPHERE OF EDUCATION AND ITS LINGUOANALYTICAL DIMENSION

Authors

  • Oleg PIESHEV
  • Olena TROIZKA

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.2(81).05

Keywords:

філософія освіти, концепція, аналітична філософія, лібералізація, позитивізм, філософія мови.

Abstract

Метою статті є виявлення значущих концептуальних зв’язків та демонстрація концепцій, що глибоко вкорінені у традиційному мисленні. Відмінності виникають, якщо освіту розглядати як єдиний процес або як сукупність процесів. У цьому разі невизначеність зумовлена неоднозначністю критеріїв. Більшість філософів сучасної освіти сходяться на думці, що поняття «освіта» та «розвиток людини» взаємозалежні, тому їх взаємозв’язок має важливе значення для навчання, стосунків учителя і студентів та власне освітньої спільноти. Зазначається, що людину не можна назвати освіченою, якщо вона в курсі деяких культурних явищ, але ніколи не турбується про норми, що пов’язані з ними. На цій підставі робиться висновок, що освіта містить спонукання, насамперед моральне, тобто ініціацію. Поняття «освіта» передбачає не тільки розвиток певних здібностей, а й диференціацію свідомості у відносинах, які можуть розвиватися, проте шкодити іншим. Результатом такого освітнього впливу є пристосування до великої кількості правил і звичаїв, які необхідні для позначення каналів індивідуального життя, в результаті чого формується здатність до проникнення в суть себе, пізнання власної психічної структури. Це можливо за допомогою вивчення мови, яка, з погляду аналітичної філософії, є ключем до форми життя.

References

Boghomolov, A. S. Anghlyjskaja burzhuaznaja fylosofyja XIX veka [English bourgeois philosophy of the twentieth century]. Moscow: Mislj [Thought], 1973. 317 s. (in Russian)

Wittgenstein, L. Yzbrannie raboti [Selected works] / per. s nem. y anghl. V. Rudneva. Moscow: Yzdateljskyj dom «Terrytoryja budushhegho» [Territory of future], 2005. 439 s. (in Russian)

Dzhejms, U. Vvedenye v fylosofyju; Rassel, B. Problemi fylosofyy [Introduction to philosophy] / [transl. By A.F. Ghrjaznov]. Moscow: Respublyka [Republic], 2000. 315 s. (in Russian)

Rajl, Gh. Ponjatye soznanyja [Concept of сonsciousness]. Moscow: Ydeja-Press [Idea-Press], 2000. 312 s. (in Russian)

Beckett, K. S. Peters and the Concept of Education // Educational Theory. 2011. June. Vol. 61, Issue 3. P. 239–255.

Gardner, P. The Paradox of Moral Education: a reassessment // Journal of Philosophy of Education. 1985. Vol. 19. P. 39–48.

Haydon, G. Reason and Virtues: The Paradox of R.S. Peters on Moral Education // Journal of Philosophy of Education. 2010. No. S1, Vol. 43. P. 173–188.

Peters, R. S. Psychology and Ethical Development // A Collection of Articles on Psychological Theories, Ethical Development and Human Understanding. London: George Allen & Unwin, 1974. 476 p.

Peters, R. S., Hirst, P. H. The Logic of Education. London: Routledge & Kegan Paul, 1972. 147 p.

Warnick, B. R. Ethics and Education Forty Years Later // Educational Theory. 2007. Vol. 57. P. 53–73.

Williams, K. Vision and Elusiveness in Philosophy of Education: R.S. Peters on the Legacy of Michael Oakeshott // Journal of Philosophy of Education. 2010. No.S1, Vol. 43. P. 223–240.

Wittgenstein, L. Philosophical Investigation. Oxfort, 1963. 321 р.

Downloads

Published

2023-05-02

Issue

Section

EDUCATION PHILOSOPHY OF THE XXI CENTURI: SEARCH FOR PRIORITIES