ACADEMIC MOBILITY AS INTERNATIONALIZATION GUARANTY OF THE FIELD OF SPECIAL EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.2(81).08Keywords:
інтернаціоналізація; вища освіта; транс- і міждисциплінарний підхід; система професійної підготовки в галузі спеціальної освіти; мобільні міжнародні студенти; іноземні студенти.Abstract
У статті розглядаються сучасні тенденції освіти спеціальних психологів у контексті професійної інтернаціоналізації. Уточнено визна- чення понять «інтернаціоналізація вищої освіти», «міжнародна мобільність» та «мобільність іноземних студентів». Висвітлено необхідність міжнародної мобільності як частини інтернаціоналізації вищої освіти, а також зазначаються останні тенденції інтернаціоналізації, які спостерігаються у всьому світі; названо позитивні сторони інтернаціоналізації вищої осві- ти та елементи культури університету, які необхідно розвивати з погляду інтернаціоналізації. Відроджено статус та тенденції професійної підготовки психологів у галузі спеціальної освіти. Здійснено огляд стандартних документів, які регламентують зазначене навчання. Надано перелік компетенцій, якими повинні володіти фахівці-психологи до кінця навчання. Викладено перспективи подальших досліджень у контексті вдосконалення професійної підготовки в галузі спеціальної освіти. Доведено необхідність застосування індивідуально орієнтованої та практично орієнтованої освітньої парадигми в освіті.
References
Syniov V. M., Pometun O. I., Krivusha V. I., Suprun M. O. (1997). Osnovy teoriyi vihovannya [Basics of upbringing theory]. Kyiv: MP Lesia. [in Ukrainian]
Syniov, V. & Suprun, D. (2016). Do pytannia profesiinoi pidhotovky psykholohiv v haluzi spetsialnoi osvity: yednist teoretychnoi i praktychnoi hotovnosti vyrishuvaty profesiini zavdannia. [On the issue of psychologists’ professional training in the field of special education: the unity of the theoretical and practical readiness to solve professional tasks] Osvita ditei z osoblyvymy potrebamy: vid instytualizatsii do inkliuzii – Education of children with spe-cial needs: from institutionalization to inclusion. 319–320. [in Ukrainian]
Suprun, D. (2017). Profesiina pidgotovka psyhologiv v galuzi specialnoyi osvity (monographia) [Professional psychologists’ training in the field of special education: a monograph]. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M.P. Dragomanova. [in Ukrainian]
Suprun, D. (2019). Modernizatsiia zmistu profesiinoi pidhotovky psykholohiv v haluzi spetsialnoi osvity (monohrafiia) [Modernization of the content of psychologists’ professional training in the field of special education: a monograph]. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova. [in Ukrainian]
Suprun, D. (2018a). Teoriia ta praktyka profesiinoi pidhotovky psykholohiv v haluzi spetsialnoi osvity. (dys. ... d-ra ped. nauk: 13.00.03) [The theory and practice of psychologists’ professional training in the field of special education. (DSc thesis)]. Kyiv. [in Ukrainian]
Suprun, D. (2018b). Management – a component of psychologists` professional training (menedzhment – skladova profesiinoi pidhotovky psykholohiv). Kyiv.: Vydvo NPU imeni M. P. Drahomanova. [in Ukrainian]
Suprun, М. (2005). Korektsіine navchannia uchnіv dopomіzhnih zakladіv osvіty: vytoky, stanovlennia ta rozvytok (druga polovyna XIX-Persha polovyna of XX century.) [Correctional teaching of pupils in the special education institutions: preconditions, formation and development (second half of the XIX – first half of the of XX century)]. Kyiv: View. KYUІ MVSU Pal- ivoda AB. [in Ukrainian]
Sheremet, M. (2018). Vyshcha osvita v Ukraini: internatsionalizatsiia, reformy, novovvedennia. [Higher education in Ukraine: internationalization, reforms, innovations]. Stanovlennia osobystosti dytyny v umovakh suchasnoho rozvytku suspilstva: sotsialno-pedahohichnyi, psykholohichnyi, korektsiinyi i medychnyi aspekty – Formation of the child's personality in the conditions of modern development of society: socio-pedagogical, psychological, corrective and medical aspects. Poltava: TOV «ASMI», 238–242. [in Ukrainian]
Sheremet, M. & Suprun, D. (2017). Self-realization in the context of psychologists’ professional training in the field of special education. Materials of Ukrainian (correspondence) scientific and practical conference devoted to 5th anniversary of the department correctional education and special psychology, 382–385. [in Ukrainian]